Do góry

Domowe porady

5 kroków do zdrowego odżywiania

Jesteś tym co jesz... Jak często to słyszysz? Pewnie często... A wierzysz w to? Jeśli nie - szybko zacznij - a Twój organizm prędko Ci za to podziękuje :)

Widzisz pewnie, że ostatnio zapanowała moda na zdrowe odżywianie. I bardzo dobrze - to chyba najlepsza moda na świecie! Ale pewnie myślisz sobie, że zdrowa dieta jest dla tych, którzy mają
a) mnóstwo czasu,
b) dużo pieniędzy?

To nieprawda. Małymi krokami możesz wprowadzić zdrowe nawyki do swojego życia.
I nie planuj, że zaczniesz zdrowo jeść od przyszłego tygodnia, miesiąca czy - co najgorsze - w nowym roku! Zacznij dzisiaj, teraz - a szybko zobaczysz efekty - spadek wagi, więcej energii, dobre samopoczucie - przyjdą wraz ze zdrowymi nawykami żywieniowymi.

Od czego zacząć? Mam dla Ciebie 5 wytycznych - tylko pięć :)

1. MYŚL POZYTYWNIE
Musisz uwierzyć, że dasz radę! Pomyśl, że zdrowa dieta, to nie "dieta" na chwilę - to początek nowego stylu życia, który wpłynie pozytywnie na Twoje zdrowie. Twoje i całej twojej Rodziny :) Gwarantuję - efekty przyjdą szybko, a wraz z nimi satysfakcja ze zdrowego trybu życia.

2. ZRÓB PORZĄDEK W LODÓWCE I KUCHENNYCH SZAFKACH
Wyrzuć wszystko, co niezdrowe - biały cukier, białą mąkę, wysoko przetworzone produkty, "gotowce" zawierające konserwanty czy glutaminian sodu. Pozbądź się słodyczy (no dobra - dobrej jakości czekolada deserowa zostaje :)). paluszków, chipsów, słodkich płatków do mleka, kolorowych gazowanych napojów - już wkrótce sama/sam się zdziwisz, że nie są Ci do niczego potrzebne...

3. KUP WARTOŚCIOWE PRODUKTY
Pożegnaj się z pszennym pieczywem - od tej pory kupuj pełnoziarnisty chleb i bułki. To samo z makaronami czy ryżem - tylko pełnoziarniste.
Spróbuj wyeliminować cukier, jeśli masz ochotę na słodycze - zjadaj suszone owoce i orzechy. Słodź miodem lub stewią.
Zrezygnuj ze sklepowych wędlin i czerwonego mięsa (jedz je od czasu do czasu). Jedz więcej tłustych ryb i drób bez skóry.
Naucz się jeść strączki, które są świetnym źródłem błonnika i białka. Wprowadź do diety naturalne płatki i otręby.
Pamiętaj o warzywach - powinny się znaleźć w każdym posiłku - to one są teraz podstawą piramidy żywieniowej. Są niskokaloryczne, stanowią źródło witamin i składników mineralnych. A poza tym są doskonałym źródłem antyoksydantów. Nie zapominaj też o owocach - zjadaj najlepiej 1-2 razy dziennie - pij soki i koktajle owocowe i owocowo-warzywne.
Uważaj na produktu "light" - często zawierają one więcej cukru niż ich "zwykłe" wersje!
Naucz się czytać etykiety - nie kupuj produktów zawierających "litanię" konserwantów i niezdrowych dodatków!

4. JEDZ!
Naucz się jeść regularnie, co najmniej 5 małych posiłków dziennie - co 2-3 godziny. Żeby Twój metabolizm działał prawidłowo, organizm musi otrzymywać stałe "dostawy" energii.
Śniadanie (tak to prawda, że jest NAJWAŻNIEJSZYM posiłkiem dnia!) - zjadaj najlepiej do godziny od wstania, a kolację -2-3 godziny przed snem.
Jeśli pracujesz/uczysz się - naucz się zabierać ze sobą przygotowane wcześniej pudełka - w razie ataku głodu nie sięgniesz po fast food czy niezdrowego batona.
Jedz powoli, dokładnie przeżuwaj pokarm - dzięki czemu Twój organizm łatwiej i szybciej go strawi.

5. PIJ!
Naucz się wypijać odpowiednią ilość wody - dla dorosłego człowieka to około 2-2,5 l dziennie. Woda pomaga w trawieniu, oczyszcza z toksyn i jest niezbędna dla funkcjonowania Twojego organizmu! Możesz pić też niesłodzone herbatki i napary ziołowe.

Widzisz? Wcale tak wiele wysiłku nie potrzeba, by wprowadzić zdrowe nawyki do Twojej diety!
Zrób jeszcze jedno - połącz powyższe zalecenia z aktywnością fizyczną - a już wkrótce zobaczysz pierwsze efekty. Każda aktywność jest lepsza od bezruchu. Spaceruj z psem, chodź po schodach, wysiadaj przystanek wcześniej z komunikacji miejskiej. To na początek - a najlepiej ćwicz 3 trzy w tygodniu po 45 minut :)

Pamiętaj też, że na początku nie zawsze wszystko idzie łatwo - nie poddawaj się i nie zrażaj drobnymi potknięciami - szybko zorientujesz się, że dzięki nowym nawykom lepiej się czujesz, waga spada, energia rośnie - a Ty już wierzysz, że jesteś tym, co jesz :)

Jeśli szukasz pomocy i chcesz wsparcia od specjalisty ds. zdrowego odżywiania - zamów spersonalizowaną, zbilansowaną dietę.
Zapraszam na blog Moje Kuchenne Rewelacje

Autor: mimiwiki

Przepisów i artykułów: 447 Ocena: 8216

Komentarze do przepisu (1)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe

zdjecie uzytkownika

kulinarnagosia 15 stycznia Tak, to wszystko prawda. Gdybym mieszkała sama pewnie takie nawyki żywieniowe weszły by na stałe w moje życie. Próbowałam przekonać męża, ale trwało to góra trzy dni i już marzył o schabowym z kapustą :) Chociaż staram się unikać potraw smażonych, tłustych i podaję dużo warzyw do obiadu. Zapraszam na mojego bloga Kulinarne Przemyślenia :) Pozdrawiam :)

0 Kto głosował? | Odpowiedz

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń