Kolejne rekordy Cold Brew

Cold brew, kawa “parzona” na zimno zanotowała tego lata kolejne rekordowe wzrosty. Znaczący wpływ na jej popularność ma pokolenie millenialsów, znajdujących w cold brew zdrowszą, mniej kaloryczną i bardziej “instagramową” alternatywę dla energetyków i tradycyjnych napojów chłodzących.

Fot. 123RF/Picsel

Kawowe trendy

Opublikowany w lipcu raport firmy badawczej Allegra dotyczący napojów chłodzących na bazie kawy wskazuje, że wysokie temperatury przyczyniają się do wzmożonego zainteresowania tym segmentem wśród konsumentów. Trend ten obecny jest także w Polsce. Swoje dane udostępniło właśnie Etno Cafe, lider rynku cold brew w naszym kraju. Firma porównała łączną sprzedaż Cold Brew by Etno Cafe przypadającą na letnie miesiące (czerwiec, lipiec, sierpień) w 2017 i 2018 roku. Okazało się, że w ciągu roku wzrosła ona aż o 189%.

- Wyjątkowo ciepłe lato sprzyjało wzrostowi sprzedaży naszego flagowego produktu - powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. - Szczególne ożywienie odnotowaliśmy w czerwcu, podczas długiej fali upałów.Także w lecie Cold Brew by Etno Cafe, jako pierwsza kawa parzona na zimno, pojawił się w Lidlu, co pozwoliło tej kategorii zadebiutować w świadomości nie tylko fanów kawy, ale i ludzi nieinteresujących się na co dzień najnowszymi kawowymi trendami.

Rekordowe zainteresowanie Cold Brew tego lata pokazują też dane Google Trends. Okazuje się, że lipiec i sierpień tego roku były rekordowe, jeśli chodzi o liczbę wyszukiwań tej kategorii w polskim internecie.

- Już w zeszłym roku pojawiły się badania świadczące o tym, że pod względem zainteresowania segmentem cold brew Polska jest jednym z liderów w Europie. Ostatnie wzrosty świadczą o tym, że kawa "parzona" na zimno nie zwalnia u nas tempa. To pozwala patrzeć na rozwój tej kategorii produktowej na naszym rynku z jeszcze większym optymizmem - dodał Łukasz Mrowiński.

Etno Cafe i Cold Brew

Etno Cafe to jedna z najbardziej dynamicznym polskich marek kawowych. Dzięki synergii własnej palarnii, sieci kawiarni i browaru kawowego produkującego Cold Brew Coffee, pierwszą polską kawę "parzoną" na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji, stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy.

Wraz z otwarciem browaru kawowego w 2016 roku Etno Cafe stało się pierwszym polskim producentem cold brew coffee na masową skalę i jednym z pierwszych w Europie. W ostatnich miesiącach firma wprowadziła na rynek nowe smaki - pomarańczowy i jabłkowy, w planach są kolejne. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka i Lidl. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne.

Źródło: materiały prasowe

Komentarze

Ostatnio komentowane przepisy

15 min
9
15 min
1
30 min
3

Polecane artykuły

Ewa gotuje Ewa gotuje: Szparagi zapiekane z jajkiem, burgery z pstrąga i sernik na zimno

Kiedy na dworze robi się coraz cieplej, w kuchni Ewy Wachowicz pojawiają się pyszne wiosenne przepisy. Nie zabraknie zielonych szparagów w wersji z...

2
Informacje Wybrano najlepsze pizzerie w Europie. W rankingu mamy dwie polskie

Popularny włoski przewodnik „50 Top Pizza” na liście najlepszych pizzerii w Europie umieścił dwie polskie restauracje. Dowiedz się, gdzie w naszym...

7
Informacje Zbieramy od drugiej połowy maja. Przepisy na przetwory z młodych szyszek sosny

Młode szyszki sosny nie tylko pięknie pachną, ale też cechują się wieloma właściwościami. Można przygotować z nich syrop i przetwory, które pomogą...

12
Informacje Dawniej mówiono na niego kozia stópka. Ocet z tej rośliny działa przeciwzapalnie i przeciwreumatycznie

Podczas spaceru po lesie możesz natrafić na wiele ciekawych roślin, które swoje zastosowanie mają zarówno w kuchni, jak i ziołolecznictwie. Dziś pr...

3