Do góry

Dania główne Przepis na:

Prawdziwe Lasagne

Dania główne

Autor: gajowy79

Przepisów i artykułów: 2 Ocena: 58

Dodano: 02.02.2008

Odsłon: 4367

lasgne prawdziwe, takie jak we Wloszech, malo przypraw, tylko czysty smak :)

Składniki

  • surowe ciasto sfoglia ( mozna kupic w duzych supermarketach ), 1 paczka
  • mieso mielone ( jesli mozliwe wolowe, ale wieprzowe tez moze byc, 1 tacka
  • mala cebulka
  • seler naciowy l( moze byc tez korzen), kawaleczek
  • 2 marchewki
  • smietana kremowka, 1 maly kartonik
  • czerwone wytrawne wino, 1 szklanka ( reszte mozna wypic do kolacji lub jak w moim przyp
3-4 os. 15 min średnie przystępne

Przygotowanie

  1. w garnku rozgrzewamy troszke oliwy, posiekana cebulke wrzucamy, do zrumienionej wrzucamy starte marchewki i seler ( jesli naciowy- pokrojony ) solimy lekko. Chwile podsmazamy. Do tego mieso. Podsmazamy. Mieso podlewamy winem jak tylko zacznie brakowac tluszczu ( zeby sie nie spalilo... ) jak wyparuje wino, mozemy dodac pomidory lub sos. Solimy jesli potrzeba (Mieso mielone sprzedawane w Polsce jest solone - trzeba uwazac zeby nie przesolic ) dodajemy tez troche cukru ( ok lyzki - dzieki temu pomidory utraca swoje kwasny smak i beda bardziej delikatne ) Sos pomidorowy z miesem nazywa sie RAGU'' Na blache wykladamy kawalki pasta sfoglia,na to nasze pieczolowicie przygotowane ragu'' , smietane kremowke inastepna warstwe sfoglia. Poznej znowu ragu'', smietana . itd mozna tez lasagne suszone, w paczkach jak makaron , tylko wtedy calosc musi byc troche rzadsza..zeby sie te platki mialy w czym ugotowac- automatycznie czas ieczenia sie wydluza ) Wazne !! ostatnia warstwe zawsze konczymu sosem lub smietana , inaczej sie ciadsto spali i bedzie twarde. P.S mozna pomiedzy warstwy dodawac sera... najlepiej parmigiano

Twoje notatki do przepisu

Komentarze do przepisu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń