Do góry

Newsy

10 prostych zmian, które ułatwią odchudzanie

Zobaczcie, co jeść zamiast czego, żeby czuć sytość.

Płatki czy owsianka?    Fot. 123RF.COM/PICSEL

Za pomocą indeksu sytości (o którym pisaliśmy tutaj) łatwo jest zaproponować nieco bardziej sycące odpowiedniki popularnych przekąsek i dań. Dzięki temu, że są bardziej sycące, przyczynią się także do nieprzejadania się.


Śniadanie

1. Zamiast kanapki z białym pieczywem i żółtym serem zjedz owsiankę.
2. Zamiast płatków kukurydzianych z mlekiem zjedz owsiankę z pomarańczą.
3. Zamiast białego pieczywa zjedz razowe.


Obiad

4. Zamiast białego makaronu zjedz ciemny.
5. Zamiast frytek zjedz ryż (każdy rodzaj będzie lepszy niż frytki).
6. Zamiast białego ryżu zjedz ugotowane ziemniaki (ale nie rób z nich puree ani ich nie smaż).
7. Zamiast kotleta zjedz rybę.


Przekąska

8. Słodka przekąska: Zamiast banana zjedz pomarańczę, jabłko albo winogrona.
9. Słodka przekąska: Zamiast rogalika zjedz ciastko.
10. Słona przekąska: Zamiast chipsów zjedz popcorn.


Co jeść żeby chudnąć bez głodzenia się? Kliknij!

owsianka z truskawkami

Anna Wiśniewska/Smaker.pl

Źródła:
S.H.A. Holt, J.C. Brand Miller, P. Petocz, E. Farmakalidis "A satiety index of common foods" [w:] "European Journal of Clinical Nutrition", 1995.
foodprocessing.com

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (3)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe

zdjecie uzytkownika

strejt 28 maja 2014 BZDURY< BZDURY< BZDURY!!!
Ja się odchudzam, ( naprawdę się odchudzam, a nie zrzucam z wagi!!!) od 1,5 miesiąca, jem wszystko właściwie, przeczytałem wcześniej masę artykułów i porad, oczywiście jak to bywa, jedne wykluczają drugi... tu też jest napisane:"8. Słodka przekąska: Zamiast banana zjedz pomarańczę, jabłko albo winogrona."-Absolutnie winogrona odradzam!!! zwłaszcza nadciśnieniowcom i cukrzykom!!!
Te artykuły pisane są zawsze pod kogoś albo pod coś...i z prawdą nie mają nic wspólnego!!!
Dla naprawdę odchudzających mam kilka rad, które działają a o których się dowiedziałem z pewnego programu telewizyjnego, oczywiście nie polskiej stacji...to akurat jest najmniej ważne jakiej...w każdym bądź razie u mnie działa!!!
1. Zmniejsz porcje jedzenia o połowę a najlepiej o 2/3,dobre efekty robi sugestia czyli małe talerze;
2. Jedz w spokoju, małymi kęsami i jak najdłużej przeżuwaj, taki sposób jedzenia daje bardzo dobre efekty.
3. Jedz tylko 3 razy dziennie i najlepiej o stałych porach, ja wybrałem godz. :
-śniadanie 8-10
-obiad 13-15
-kolacja 18-20.
Warunek powodzenia to małe porcje!!! i nie jedzenie NICZEGO między posiłkami!!! efekt jest widoczny już po tygodniu!!!
Ja między posiłkami, jeśli poczuję głód robię sobie koktajl z jogurtu naturalnego(jak najtańszy biedronkowy) + świeże owoce jakiekolwiek, BEZ słodzenia!!!!
do tego troszkę ruchu, też obojętne jakiego, ja jeżdżę na rowerze, ale zwykły spacer też działa. I żadnych chemii aptekowych...
W przeciągu 1,5 miesiąca spadłem 17 kg... beż żadnych wielkich wyrzeczeń...
Odpowiedzi: 1 ▼

34 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

Antypka 28 maja 2014 owsianki nie lubie, rezygnować z kotleta też nie chcę. Znalaząłm inny spsób. Jem wszystko tylko wg książki Noawaka zakupionej w empiku (sklep internetowy) za 8 zł. Książka pt. ODCHUDZANIE Z ELEMENTAMI FIZJOLOGII I BIOCHEMII. Nauczyłam się ćwiczyć i jeść tak by zamiast przybierać samoistnie spalać kalorie, czyli sama sobie pomagam:) polecam!

5 Kto głosował? | Odpowiedz

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń