Do góry

Domowe porady

Jak nie przytyć w święta?

Święta to czas gdy je się więcej, mniej się rusza, spędza się czas za stołem, co rusz sięgając po coś dobrego. Jak zatem zorganizować wszystko by po świętach nadal zmieścić się w ulubione spodnie? Jest parę sposobów.

  1. Przede wszystkim postaraj się ograniczyć tłuszcz.
    Generalnie w naszej diecie powinien on pokrywać ok 30% dziennego zapotrzebowania na kalorie. Warto przyjrzeć się planowanemu menu na święta i zastanowić się gdzie można użyć mniej tłuszczu, a gdzie zupełnie go wyeliminować? Jak to zrobić? Część potraw po prostu ugotuj zamiast usmażyć, bądź uduś, bez wstępnego smażenia. Możesz też je upiec w piekarniku. Jeśli jednak chcesz zjeść coś smażonego, zrezygnuj z panierki. To ona bowiem wchłania najwięcej tłuszczu ze smażenia. Co jeszcze? Jeśli lubisz sałatki z majonezem- zastąp go jogurtem naturalnym, lub jeśli nie możesz się obyć bez smaku majonezu, połącz go pół na pół z jogurtem. Warto też zrezygnować z zup na bazie mięsa, a zastąpić je zupami na bulionie warzywnym.

    zdjęcie do 1 etapu porady
  2. Staraj się nie pić słodzonych, gotowych napoi i kupnych soków.
    Ja wiem, że one kuszą, ale lepiej napić się kompotu z suszu, wody czy zielonej herbaty. Jest sezon na korzenne przyprawy i można z napojów przygotowywanych w domu wyczarować naprawdę smaczne popitki. Cukier zawarty w gotowych napojach i sokach jest dużym i niezdrowym źródłem kalorii, pustych kalorii. Jeśli masz ochotę na sok owocowy, postaraj się go przygotować samemu. Alkohol jest także bardzo kaloryczny, a połączenie go ze słodkim sokiem czy napojem to często bomba kaloryczna. Także mili z umiarem.

    zdjęcie do 2 etapu porady
  3. Zachowaj umiar w jedzeniu i piciu.
    Staraj się jeść mniejsze porcje. Pamiętaj, że mimo ze coś odchudzisz, to nadal są to kalorie i nie możesz jeść bez opamiętania, bo są święta.

    zdjęcie do 3 etapu porady
  4. Jedz wolno.
    Sygnał z żołądka do mózgu, że jest najedzony idzie kwadrans. Jedząc wolno, delektując się posiłkiem, zjesz mniej w czasie tego kwadransa i poczujesz się najedzony. Paradoksalnie zjesz mniej, bo wolniej, ale uzyskasz ten sam efekt- poczucie sytości.

    zdjęcie do 4 etapu porady
  5. Pamiętaj, żeby nie objadać się tuż przed snem.
    Optymalnie jest zjeść ostatni posiłek na dwie godziny przed snem. Powinien być to posiłek lekkostrawny. W trakcie snu wolniej spalamy kalorie, a więc ich nadwyżka zamienia się w tłuszcz, a ten idzie wszędzie tylko nie w cycki

    zdjęcie do 5 etapu porady
  6. Ruszaj się.
    Co jest najlepsze po świątecznym posiłku? Spacer. Wyjdź z domu, nawet gdy nie sprzyja pogoda. Poruszaj się. Spal trochę kalorii. Warto wyjść na powietrze i pozbyć się uczucia ociężałości.

  7. Sięgaj po fit przepisy na ciasta.
    W sieci jest ich naprawdę dużo i warto z nich skorzystać. Pozwolą Ci one zaoszczędzić zbędnych kalorii. Np taki przepis na fasolowe brownie, który znajdziesz tutaj, jest świetnym pomysłem na świąteczne ciasto.

    zdjęcie do 7 etapu porady

Autor: Okawrosole

Przepisów i artykułów: 44 Ocena: 431

Dodaj poradę

Komentarze do przepisu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń