Do góry

Newsy

Co jeść po świątecznym obżarstwie?

Wszyscy doskonale wiemy, czym kończy się świąteczne ucztowanie. Tak! Zbędnymi kilogramami.

Tylko nieliczni potrafią postawić sobie granicę i nie pofolgować za bardzo z jedzeniem. A jest to trudne. Bo, czy ktoś z Was wyobraża sobie dietetyczne święta bez porcji smakowitych pierogów, gołąbków czy przepysznych wędlin?

 

Jeśli nie należymy do tej nielicznej grupy osób odpornych na świąteczne pyszności to pewnie przybyło nam tu i ówdzie trochę ciałka. W związku z tym z pomocą przychodzi Smaker!

Proponujemy Wam kilka lekkostrawnych, dietetycznych a przede wszystkim błyskawicznych przepisów.


ŚNIADANIE

Na śniadanie proponujemy lekką sałatkę Caprese, czyli pomidorki koktajlowe w doborowym towarzystwie sera mozzarella, wszystko to skropione oliwą z oliwek i oprószone świeżą bazylią!

Pomidory z mozzarellą ( przepis użytkownika Ombu_sa)

 



Składniki:

-> małe pomidorki, 500 dkg
-> mozzarella, 400 dkg
-> czosnek, 3 ząbki
-> vegeta, 1 łyżeczka
-> cytryna, połówka
-> woda przegotowana, 20 ml
-> oliwa z oliwek lub olej, 20 ml
-> świeża bazylia lub suszona, kilka listków

Sposób przygotowania:

1. Pomidorki i kuleczki mozzarelli kroimy na połówki. Przekładamy do naczynia.

2. Sosik: do szklanki dodajemy kolejno - woda przegotowana, oliwa z oliwek, wyciśnięty sok z cytryny, Vegeta, czosnek wyciśnięty przez praskę - mieszamy.

3. Sosikiem zalewamy pomidorki z mozzarellą. Ozdabiamy listkami świeżej bazylii. Jeżeli nie mamy świeżej bazylii, możemy dodac suszonej do sosiku.

4. Wkładamy do lodówki na 2 godzinki żeby wszystko przesiąkło pysznym smakiem sosu. Niecierpliwi mogą jeśc od razu. Gdy nie mamy małych pomidorków i malej mozzarelli można użyc dużych - wtedy przypada jeden pomidor na jedną kulkę mozzarelli. Pomidory i mozzarellę kroimy w plasterki i układamy na przemian.





PRZEKĄSKA

Naukowcy donoszą, że jeść powinniśmy pięć razy dziennie, małe porcje. Dlatego na drugie śniadanie, czy też przekąskę proponujemy nieskomplikowaną w przygotowaniu sałatkę.

Sałatka pastelowa (przepis użytkownika capri)

 



Składniki:

-> 1 torebka ryżu,
-> 2 średnie ogórki świeże
-> kukurydza 0,5 puszki
-> szynka konserwowa, 20 dag
-> sól, pieprz
-> majonez

Sposób przygotowania

1. Ryż ugotować w lekko osolonej wodzie, ostudzić, wymieszać z pokrojona szynka, ogórkiem i kukurydzą, przyprawić, wymieszać z majonezem, gotowe.






OBIAD:

Na obiad zaserwujmy łososia, bo jak wiadomo ryb w jadłospisie nigdy za wiele!

Łosoś w sosie miętowo-bazyliowym (przepis użytkownika patusia5)

 



Składniki:

Na sos:
-> śmietanka 30%, 100ml
-> liście mięty, 2 łyżki
-> bazylia, pęczek
-> gęsta śmietana 18%, 100ml
-> czosnek, ząbek
-> sok z cytryny, łyżeczka
-> cukier, szczypta
-> sól, pieprz,
Na łososia:
-> łosoś, 2 kawałki (25dkg)
-> oliwa i cytryna,
-> sól, pieprz (u mnie cayenne)

Sposób przygotowania:

1. Sos: śmietankę 30% wlewamy do niedużego rondelka, do tego dodajemy liście mięty i bazylii i zagotowujemy. Następnie zdejmujemy z ognia i miksujemy. Sos przyprawiamy solą i pieprzem, dodajemy cukier, sok z cytryny oraz przekrojony ząbek czosnku. Następnie wlewamy śmietanę 18% i ponownie zagotowujemy. Zdejmujemy z ognia i wyjmujemy czosnek.

2. Łosoś: łososia skrapiamy sokiem z cytryny, przyprawiamy solą i pieprzem. Układamy na folii aluminiowej i polewamy oliwą. Pieczemy około 15 minut w 180 stopniach. Rybę układamy na talerzach i polewamy sosem.





DESER:

Jeśli decydujemy się na jedzenie słodyczy róbmy to z głową. Wybierajmy te słodkości, które nie tylko smakują fantastycznie, ale także mają wartości odżywcze. Płatki owsiane czyli główny składnik ciasteczek są źródłem węglowodanów, witamin, soli mineralnych i błonnika.

Dietetyczne ciastka owsiane(przepis użytkownika xagness)

 



Składniki

-> płatki owsiane, 1 szkl
-> otręby pszenne, 1 szkl
-> rodzynki, 1 szkl
-> mąka, 1 szkl
-> proszek do pieczenia, 1 łyżeczka
-> cynamon, 4 łyżeczki
-> jajko, 1
-> mleko, 1 szkl
-> olej, 1/4
-> opcjonalnie cukier (jeśli ktoś woli słodsze), 3 łyżki

Sposób przygotowania:

1. Do miski wrzucić płatki owsiane, otręby, mąkę, proszek do pieczenia, posiekane rodzynki (wcześniej sparzone wrzątkiem) i cynamon i wszystko ze sobą połączyć.

2. W drugiej misce wymieszać jajko, olej i mleko. Dodać mieszankę do suchych składników i wszystko dokładnie wymieszać.

3. Łyżką formować na papierze do pieczenia ciasteczka i piec 10min w 200st C (a najlepiej sprawdzać kiedy będą już gotowe).





KOLACJA

Na kolację proponujemy lekką sałatkę z tuńczykiem, do tego możemy pozwolić sobie na kromkę ciemnego, razowego pieczywa.

Sałatka z tuńczykiem i wędzonym serem



Składniki:

-> pół szklanki ryżu
-> puszka tuńczyka w sosie własnym
-> puszka kukurydzy
-> 1 por
-> 100g wędzonego sera żółtego
-> 3-4 łyżki majonezu
-> przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka


1. Ryż gotujemy na sypko w lekko osolonej wodzie i studzimy. Por kroimy w półtalarki, przelewamy wrzątkiem i również odstawiamy do ostudzenia. Kukurydzę i tuńczyka osączamy, ser kroimy w kostkę. Wszystkie składniki wrzucamy do miski, doprawiamy do smaku i mieszamy z majonezem. Przed podaniem schładzamy.

BR

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (2)

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń