Do góry

Newsy

Jak zrobić domowy majonez?

Zwykle kupujemy go w sklepie, nie będąc w pełni pewnym jego składu. Tymczasem zrobienie domowego majonezu to dosłownie kilka minut roboty.

Fot. 123RF/Picsel

Jak wiadomo, wszystko co domowe znaczy zdrowsze i lepsze. Kiedy postanawiamy stworzyć coś we własnej kuchni, mamy pewność co do tego, jakie składniki zostały użyte oraz że w majonezie nie znajdziemy żadnych niepożądanych dodatków jak konserwanty czy ulepszacze smaku.

Ale co w sytuacji, gdy majonez jest nam potrzebny, a czasu na jego wykonanie brak? W takiej sytuacji powinniśmy dokładnie przyjrzeć się etykiecie. Oczywiście najlepiej, aby lista składników była jak najkrótsza. W składzie powinny się znaleźć produkty, które są używane w tradycyjnych przepisach. Pamiętajmy też, że powinniśmy wystrzegać się wszelkich konserwantów, barwników i syntetycznych przeciwutleniaczy. Producenci dodają sztuczne substancje zazwyczaj po to, aby koszt wyrobu był jak najmniejszy, a przy tym zdatność do spożycia jak najdłuższa. Dlatego też, decydując się na kupny majonez, warto zwrócić uwagę na to, co do niego dodano.

Czy majonez jest zdrowy?

Oliwa lub olej, które są podstawowym składnikiem tego sosu, to skarbnica nienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają ogromny wpływ na układ krążenia i układ nerwowy. Dzięki tłuszczom roślinnym, jest on także źródłem takich witamin K, E, A.

Dodatkowo, spożywany regularnie i w niewielkich ilościach, utrzymuje w dobrym stanie serce oraz nadaje naszej cerze piękny i świeży wygląd. Wykorzystanie do produkcji majonezu prawdziwych żółtek, powoduje, że prócz witamin, znajdziemy w nim składniki mineralne takie jak fosfor, potas, żelazo, cynk, siarka, wapń, oraz lecytyna. Połączenie musztarda i soku z cytryny również pozytywnie oddziałuje na nasz organizm. Jeśli jednak zastanawiacie się nad wyborem octu, to wiedzcie, że najepszym wyborem będzie ocet jabłkowy.

Zobacz, jak łatwo możesz zarabiać ze Smakerem. Kliknij!

Zarabiaj na swoich przepisach!

Atuty tego produktu można wyliczać długo. Zawdzięczamy mu między innymi właściwe nawilżenie skóry oraz wspieranie wytwarzania składników hormonopodobnych, niezbędnych do regulacji ciśnienia i krzepliwości krwi. Biorąc pod uwagę te wszystkie pozytywne strony majonezu, można śmiało stwierdzić, iż niewielka ilość tego dodatku, zjadana raz na jakiś czas, nie powinna nam zaszkodzić, a wręcz przeciwnie - może nam nawet pomóc.

 

1. Domowy majonez

Fot. Domowo-i-ze-smakiem na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

2. Majonez w 10 sekund

Fot. DarekP na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

3. Majonez z gotowanych jajek

Fot. FoodSafari na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

4. Dietetyczny majonez

Fot. Kucharka-amatorka na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

5. Wegański majonez

Fot. Reasonable_Vegan na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

6. Majonez w stylu francuskim

Fot. Majala na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

7. Wegański majonez z awokado

Fot. Futka na Smaker.pl/ Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

Pobierz aplikację smaker

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń