Do góry

Newsy

Orzechy laskowe - co z nich zrobić?

Twarda łupinka orzechów laskowych skrywa same skarby: moc witamin oraz składników odżywczych, które w bardzo pozytywny sposób wpływają na nasze zdrowie.

Fot. 123RF/Picsel

Trudno znaleźć osobę, która nie znałaby smaku orzechów laskowych. Są fantastycznym dodatkiem do wielu deserów, którym nadają głęboki, szlachetny smak. Równie dobrze sprawdzają się w daniach wytrawnych. Ale czy wiedzieliście, że te małe orzeszki są nie tylko smaczne, ale również bardzo zdrowe? W tych niepozornych łupinkach kryje się moc składników odżywczych, mających doskonały wpływ na kondycję naszego organizmu. Jeśli do tej pory orzechy laskowe niezbyt często gościły w waszej diecie, najwyższy czas to zmienić.

Czy orzechy laskowe są zdrowe?

W porównaniu do innych orzechów, laskowe zawierają potężną dawkę cennej witaminy E, nazywanej „witaminą młodości i płodności". Jest ona wyjątkowo silnym przeciwutleniaczem, który wymiata z naszego ciała szkodliwe związki, chroniąc komórki organizmu przed zbyt wczesnym starzeniem. Ponadto, przeciwdziała powstawaniu zakrzepów oraz wpływa na prawidłową wydolność mięśni.

Dzięki tiaminie, orzechy leszczyny wspomagają pracę układu nerwowego, a za sprawą magnezu pozwalają poprawić pamięć i ułatwiają koncentrację.W tych pysznych orzechach znajduje się także sporo potasu, który reguluje ciśnienie krwi oraz zapewnia prawidłową pracę serca. Zawierają również cenny błonnik i nienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają obniżyć poziom „złego" cholesterolu, a podnoszą poziom tego „dobrego". Tym samym spożywanie owoców leszczyny może zapobiegać rozwojowi miażdżycy. Orzechy laskowe są także bogate w witaminę E, która zapobiega zlepianiu się płytek krwi, tym samym zapobiegając zakrzepom.

Mimo że są wysokokaloryczne, owoce leszczyny powinni włączyć do diety wszyscy, którzy marzą o płaskim brzuchu. Większość tych kalorii to nienasycone kwasy tłuszczowe. Tłuszcz z tych orzechów nie tuczy, a wręcz uruchamia w organizmie procesy spalania tzw. oponki. Ważne jednak by jadać je w umiarkowanych ilościach, jako posiłek, a nie jako dodatkową przekąskę.

Z obserwacji osób zajmujących się zdrowym odżywianiem wynika, iż orzechy laskowe jedzone w umiarkowanych ilościach szczególnie ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha.

Co zrobić z orzechów laskowych?

Orzechy laskowe można chrupać jako samodzielną przekąskę. Nie warto jednak poprzestawać wyłącznie na tym. Jeśli chcecie zajadać je częściej, skorzystajcie ze sprawdzonych przepisów naszych uzytkowników. Gwarantujemy, że przypadną wam do gustu.

 

1. Nalewka z orzechów laskowych

Fot. 4stronykuchni na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

2. Czteroskładnikowy serniczek

Fot. Opietruszka na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

3. Chleb razowy z orzechami

Fot. Smacznebodomowe na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

4. Przekładane wafle

Fot. Ilovebakepl na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

5. Pesto z oregano i orzechami laskowymi

Fot. Futka na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

6. Pralinki ala ferrero rocher

Fot. Ilovebakepl na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

7. Domowa nutella

Fot. FitPlanner na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

 

8. Sałatka z rukoli w sosie musztardowo-miodowym

Fot. Nellka na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie


Zobacz, jak łatwo możesz zarabiać ze Smakerem. Kliknij!

Zarabiaj na swoich przepisach!

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń