Do góry

Newsy

Osiem pomysłów na lekkie śniadanie

Bez śniadania ani rusz – to hasło, powtarzane nam od dziecka jak mantra, jest głęboko zakorzenione w naszej świadomości. Pierwszy poranny posiłek to jednocześnie pierwszy solidny zastrzyk energii na cały nadchodzący dzień.

Fot. 123RF/Picsel

Ważne, by zawsze o nim pamiętać, spożywać je regularnie, w odpowiedniej formie i zrównoważonych proporcjach. Dlatego warto zadać sobie kilka pytań i dowiedzieć się, jak wygląda nasze podejście do śniadań. Czy jest prawidłowe, czy może przyda się mały rachunek sumienia, bo jednak wciąż należymy do grona osób, które zapominają o tym najważniejszym posiłku?

Dlaczego śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia?

Noc to czas, w którym mamy pełne prawo do całkowitego odpoczynku. Kiedy jednak już się obudzimy, każda część naszego ciała oczekuje zastrzyku energii do działania. Organizm w czasie nocnego odpoczynku ciężko pracuje, aby pozwolić nam się zregenerować. Dlatego liczy na to, że rankiem dostarczymy mu odpowiedniej dawki energii i podwyższymy poziom glukozy. Świadomie rezygnując ze śniadania możemy mieć pewność, że już w godzinach przedpołudniowych odczujemy zmęczenie, osłabienie, spadek nastroju.

W jakich godzinach powinniśmy zjeść śniadanie?

Zjedzenie śniadania ponad dwie godziny po przebudzeniu ma podobne skutki, jak jego pomijanie. Jeśli po raz kolejny złościmy się w pracy bez powodu albo nie jesteśmy w stanie wykonać powierzonego na zadania - zastanówmy się, jak tego dnia wyglądało nasze śniadanie, bo być może właśnie w tym tkwi źródło problemu. Specjaliści zalecają zjedzenie śniadania w przeciągu pierwszej godziny po przebudzeniu.

Zobacz, jak łatwo możesz zarabiać ze Smakerem. Kliknij!

Zarabiaj na swoich przepisach!

Czego nie jeść na śniadanie?

Jednym z najgorszych śniadaniowych wyborów są... płatki śniadaniowe, ale tylko niektóre. Chodzi o płatki smakowe, kolorowe, czekoladowe, czyli te, które najwięcej miejsca zajmują na półkach i są tak uwielbiane przez dzieci. Zawartość cukru w takich przysmakach jest mniej więcej taka sama jak w słodkich batonikach - sięga ponad 50 proc.! Czego więc lepiej unikać na śniadanie? Są to m.in.:
- kolorowe/smakowe płatki śniadaniowe
- parówki
- pieczywo tostowe
- tanie pasztety
- serki topione

Z czego powinno się składać odpowiednio zbilansowane śniadanie?

Przede wszystkim, przygotowując śniadanie powinniśmy pamiętać, że odpowiednio zbilansowany posiłek sprzyja pracy mózgu i korzystnie wpływa na poprawę koncentracji oraz pamięć. Śniadanie powinno dostarczyć naszemu organizmowi 20-25% całodobowej energii, pod względem kaloryczności będąc drugim po obiedzie posiłkiem (500-700 kcal). Jego wartościowość zagwarantują nam:

- węglowodany złożone - pełnoziarniste pieczywo, otręby, płatki owsiane

- nienasycone kwasy tłuszczowe - ryby, dobrej jakości margaryny
- białko - mleko, jogurt, twaróg, sery, jaja
- warzywa i owoce.

Aby ułatwić wam poranki, przygotowaliśmy zestaweienie najciekawszych, śniadaniowych pomysłów naszych użytkowników. Dzięki nim, wstawanie będzie znacznie łatwiejsze.

1. Szakszuka

Fot. Kardamonovy na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

2. Płatki jęczmienne z malinami

Fot. FoodSafari na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

3. Omlet z warzywami

Fot. HabibiChi na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

4. Awokado zapiekane z jajkiem

Fot. Gregorhspeed na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

5. Pasta jajeczna z wędzonym twarogiem

Fot. Kolorowyprzepisownik na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

6. Owsianka z gruszkami i rodzynkami

Fot. Kardamonovy na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

7. Muffiny jajeczne

Fot. Kasiek189 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

8. Zapiekane jajka z mozzarellą i warzywami

Fot. Kasiek189 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie

Weź udział w Wielkim Konkursie Urodzinowym.

Co miesiąc nowa szansa na nagrody!

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (1)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe

zdjecie uzytkownika

MARIOLA23 05 czerwca 2018 bleblanie,to dla tych co nie pracują. Po godzinie od wstania to jadę do pracy, nie mówiąc już o przygotowaniu takich śniadań.Ciekawe czy umielibyście napisać dla kogoś kto wstaje o 5.00 i zaczyna pracę o 7.00, a dojazd zajmuje ok.50 min.

72 Kto głosował? | Odpowiedz

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń