Do góry

Newsy

Siedem najniebezpieczniejszych diet

Wakacje za pasem, a waga wciąż nie wskazuje satysfakcjonującej liczby kilogramów? W takich wypadkach wiele Polek sięga po diety cud, które rzekomo gwarantują fantastyczne efekty. Niestety, część z nich jest bardzo niebezpieczna dla naszego zdrowia.

Fot. 123RF/Picsel

Dla szczupłej i zgrabnej sylwetki jesteśmy w stanie poświęcić bardzo wiele. Kiedy jesteśmy bardzo zdeterminowani, a skrupulatne liczenie kalorii i godziny spędzone na siłowni nie wystarczają, decydujemy się na bardziej radykalne kroki, które mają zagwarantować nam sukces. Niestety, dieta-cud nie istnieje, a wiele reklamowanych w ten sposób planów odżywiania może nam bardziej zaszkodzić niż pomóc. W trosce o wasze bezpieczeństwo zebraliśmy informacje o dietach, które powinniśmy omijać szerokim łukiem, gdyż mogą poczynić prawdziwe spustoszenie w naszym organizmie.

1. Dieta kopenhaska

Zgodnie z zaleceniami dietetyków, dorosły człowiek powinien spożywać około 2500 kcal dziennie. Chcąc schudnąć, powinniśmy zmniejszyć tę liczbę, jednak także i to powinno odbywać się w granicach rozsądku. Tymczasem popularna dieta kopenhaska zaleca spożywanie zaledwie 600 kcal. To zdecydowanie za mało, aby nasz organizm mógł poprawnie funkcjonować. Jest to jedna z najbardziej restrykcyjnych diet, która zaleca zjadanie 3 posiłków dziennie, przy czym śniadanie stanowi w niej jedynie kawa z łyżeczką cukru. Taki jadłospis jest nie tylko mało urozmaicony i niezrównoważony, ale przede wszystkim, niezwykle ubogi w składniki odżywcze. Ponadto, wbrew obietnicom jej twórców, wcale nie uczy ona zdrowych nawyków żywieniowych, a efekt jo-jo po takiej diecie jest niemal gwarantowany.

Pobierz aplikację smaker

Następna strona >>

1 2 3 4 5 6 7 8

Polecane artykuły

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Najlepiej oceniane artykuły

Rozwiń Zwiń