Do góry

Domowe porady

Dieta śródziemnomorska

DIETA ŚRODZIEMNOMORSKA

  1. Przestrzeganie diety śródziemnomorskiej przynosi pozytywne efekty: mniej jest zachorowań na serca i różnego rodzaju nowotworów oraz mniej udarów.
    Podstawą jest jedzenie owoców, warzyw i sałatek, które dostarczają odpowiedniej ilości chroniących organizm przeciwutleniaczy..
    Do przyrządzania posiłków używać przede wszystkim oliwy z oliwek zamiast masła, tłuszczów zwierzęcych czy utwardzonych olejów roślinnych.
    Potrawy można przyprawiać dużą ilością czosnku, który chroni serce i ma właściwości przeciwnowotworowe, jeść dużo ryb i owoców morza, natomiast znacznie mniej czerwonego mięsa.
    W diecie śródziemnomorskiej jest bardzo dużo dań, które nie zawierają mięsa:
    makarony podawane z warzywami lub owocami morza,
    przeróżne sałatki,
    potrawy z papryk, bakłażanów i oliwek,
    ryby nie smażone lecz pieczone na grillu,
    rizotta np z serami kozimi i owczymi,
    chleb z mąki razowej maczany w oliwie z oliwek z dodatkiem czosnku.

Autor: Camilla24

Przepisów i artykułów: 136 Ocena: 323

Dodaj poradę

Komentarze do przepisu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń