Do góry

Domowe porady

Korzyści dla zdrowia z jedzenia kaszy

Kasze powinny być stałym elementem diety każdego z nas bez względu na to, czy coś jest modne czy tanie.

  1. Dbają o naczynia krwionośne.
    Kasza gryczana i jej odmiana, czyli kasza krakowska, wskazane są dla osób cierpiących na kruchość naczyń krwionośnych, żylaki, pajączki, a nawet hemoroidy. Są bowiem świetnym źródłem magnezu i uszczelniającej witaminy P (rutyny).

  2. Pomagają w walce z nowotworami.
    Kasze jęczmienne to cenne źródło selenu, który jest silnym przeciwutleniaczem. Jego niedobór zwiększa ryzyko wystąpienia nowotworu jelita grubego. Zawarty w kaszy gryczanej cynk jest natomiast niezbędny do odbudowania tkanek zniszczonych chemioterapią lub radioterapią.

  3. Leczą depresję i bezsenność.
    Kasze (szczególnie jaglana) zawiera duże ilości tryptofanu, który przekształcany jest w serotoninę. Ta substancja kontroluje rytm dobowego snu i leczy stany depresyjne. W połączeniu z witaminą z grupy B wspomaga system nerwowy i nadciśnieniowy.

  4. Łagodzą skutki menopauzy.
    Zawarte w kaszy jaglanej ligniny wyrównują gospodarkę hormonalną. Przeciwutleniacze w kaszy gryczanej spowalniają natomiast procesy starzenia.

  5. Przeciwdziałają anemii.
    Kasza jaglana i gryczana zawierają zapobiegające niedokrwistości żelazo, kwas foliowy i witaminę E.

  6. Dodają energii i zwiększają odporność.
    Dzięki dużej ilości skrobi, która w organizmie powoli jest rozkładana do glukozy, kasza daje zastrzyk energii i rozgrzewa. Zawarty w niej cynk (kasza jęczmienna), żelazo i krzem (jaglana) zmniejszają podatność na przeziębienia i infekcje.

Autor: Kasiek189

Przepisów i artykułów: 174 Ocena: 890

Dodaj poradę

Komentarze do przepisu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń