Do góry

Newsy

Czy jajka na śniadanie to dobry pomysł?

Jajko na miękko, na twardo, sadzone lub w koszulce – możliwości ich przygotowania są niemal nieskończone i w tym wypadku jedyne ograniczenie stanowi nasza wyobraźnia. Ale czy zjedzenie jajka na śniadanie to na pewno dobry pomysł?

Fot. 123RF

Po jakie produkty Polacy najchętniej sięgają o poranku? W ścisłej czołówce śniadaniowych klasyków znajdują się różnego rodzaju potrawy z jajek. Jednak przez dłuższy czas jaja cieszyły się naprawdę ponurą sławą. Obwiniano je między innymi o powodowanie zaburzeń pamięci oraz podnoszenie poziomu złego cholesterolu we krwi. Tak więc, czy jedząc jajka na śniadanie szkodzimy swojemu zdrowiu? Postanowiliśmy rozprawić się z tym szkodliwym mitem, udowadniając że warto je jeść, a poranek jest na to najlepszą porą.

1. Jajka są doskonałym źródłem białka

Aby nasze śniadanie było zbilansowane i pożywne, musi zawierać w sobie odpowiednią ilość białka. Jeśli o poranku zaserwujecie sobie jajka, możecie być pewni, iż ten wymóg z pewnością zostanie spełniony. Jedno średniej wielkości jajko zawiera w sobie aż 6 gramów pełnowartościowego i łatwo przyswajalnego białka, które jest budulcem naszego organizmu. Dzięki tej substancji możemy uniknąć wielu poważnych chorób oraz zyskać energię na cały dzień.

2. Jajka są najprawdziwszym superjedzeniem

Ze względu na zawartość bardzo dużej ilości witamin i składników odżywczych, jajka nazywane są naturalną multiwitaminą oraz jednym z najzdrowszych naturalnych produktów znanych człowiekowi. Co najważniejsze substancje zawarte w jajkach, są bardzo łatwo przyswajalne, przez co nasz organizm może z nich korzystać w bardzo efektywny sposób. Jedno jajko zawiera m.in. witaminę D, A, K, oraz witaminy z grupy B. Znajdziemy w nim także bardzo duże ilości selenu, który chroni czerwone krwinki i błony komórkowe przed szkodliwym wpływem wolnych rodników oraz poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego i tarczycy. Poza selenem, w jajkach znajdziemy również fosfor oraz, niezbędny kobietom w ciąży, kwas foliowy.

3. Dzięki jajkom będziesz jadł mniej

Naukowcy udowodnili, że spożycie jajek na śniadanie pozwoli nam kontrolować spożycie kalorii przez całą resztę dnia. Badani, którzy je wybierali, chudli szybciej i więcej niż osoby, które na śniadanie zjadały inny posiłek o takiej samej wartości kalorycznej.

4. Jajka sprawią, że dłużej będziesz najedzony

Posiłki bogate w białko, sprawiają że dłużej czujemy się syci i nie mamy ochoty podjadać między posiłkami. Ponieważ jajka są bogate w tę substancję, zjedzenie omletu lub jajecznicy na śniadanie zagwarantuje nam, że bez burczenia w brzuchu dotrwamy do obiadu. Co ciekawe, jaja zawierają w sobie również sporo cennych aminokwasów, które pozwalają zapanować nad skokami poziomu cukru we krwi, a tym samym zabezpieczają nas przed nagłymi atakami wilczego głodu.

5. Jajka sprawią, że warzywa będą zdrowsze

Karotenoidy są naturalnymi przeciwutleniaczami i naturalnym źródłem witaminy A. Znajdziemy je między innymi w zielonych częściach warzyw, niektórych korzeniach oraz owocach. Jak się okazuje, dzięki jajkom wchłanianie karotenoidów staje się znacznie łatwiejsze, przez co spożywane przez nas warzywa są po prostu zdrowsze i mają bardziej pozytywny wpływ na nasz organizm. Wystarczy dodać do warzywnej sałatki lub kanapki z warzywami 2 pokrojone jaja, aby znacząco zwiększyć ich wartości odżywcze.

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń