Jaja w produktach Lisner
Pastella jajeczna ze szczypiorkiem, pastella jajeczna z kurkami czy sałatka warzywna z jajkiem to znane i kochane produkty firmy Lisner, które już od lat goszczą na polskich stołach. Są wybierane jako szybki lunch do pracy, ale też część rodzinnego, odświętnego posiłku. Ich ważny składnik, czyli jaja, nie będą już od teraz pochodziły z chowu klatkowego. Dzięki temu konsumenci mogą cieszyć się doskonałym smakiem sałatek i past do kanapek bez obaw o los zwierząt. Jakość potraw będzie rzeczywiście JAJlepsza, a marka Lisner w jeszcze większym stopniu niż dotychczas stanie się promotorem etycznego i ekologicznego podejścia w branży spożywczej.
Wycofanie jaj klatkowych: etyka i dbałość o środowisko
Decyzja Lisner jest bezpośrednio związana z polityką tej marki, która opiera się na odpowiedzialności społecznej i trosce o aspekty etyczne oraz ekologiczne. Jak mówi Greta Krzyżek – Malska, Marketing Manager Salads&Spreads Category w Lisner:
Wprowadzona zmiana to krok milowy w strategii odpowiedzialności społecznej
i środowiskowej naszej marki. Jako firma, której bliskie są wartości zrównoważonego rozwoju, zdajemy sobie sprawę, że nasze decyzje mają wpływ nie tylko na konsumentów, ale również na środowisko i dobrostan zwierząt. Pragniemy oferować produkty, które są zgodne z oczekiwaniami współczesnych konsumentów, a jednocześnie wspierają bardziej etyczne i ekologiczne praktyki w rolnictwie. To zobowiązanie wobec przyszłych pokoleń oraz wyraz naszej troski o jakość i odpowiedzialność na każdym etapie produkcji.
Prof. dr hab. Piotr Szeleszczuk, specjalista w zakresie chorób drobiu i były kierownik Katedry Patologii Diagnostyki Weterynaryjnej Instytutu Medycyny Weterynaryjnej SGGW w Warszawie, komentuje natomiast:
Decyzja Lisner dotycząca zmiany jakości jaj wpisuje się w założenia strategii 3E – ekologii, etyki i ekonomii, zrównoważonej produkcji drobiarskiej łącząc ją z realizacją koncepcji One Health.
Krzysztof Badowski (partner Zarządzający Strategy&, doradca strategiczny, operacyjny i transakcyjny w branży FMCG i retail, lider centrum kompetencyjnego dóbr konsumenckich i handlu detalicznego w regionie Europy Centralno-Wschodniej) tak mówi o działaniach firmy Lisner:
Rezygnacja z chowu klatkowego to ważny krok w realizacji strategii ESG, które stają się standardem w branży spożywczej. Firmy, takie jak Lisner, pokazują, że podnoszenie jakości produktów i dbałość o środowisko mogą iść w parze. Takie działania budują zaufanie konsumentów i pozytywnie wpływają na całą branżę.
Polacy popierają rezygnację z chowu klatkowego. Lisner odpowiada na te oczekiwania!
Jak wykazały badania sondażowe przeprowadzone przez Biostat w 2022 roku, aż 81% naszych rodaków zdaje sobie sprawę z tego, że chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków do życia, a 70% z nas jest gotowych wybierać produkty, które nie mają w składzie jaj pochodzących z tego typu ferm drobiu, nawet jeśli będą one nieco droższe. Jak widać, los zwierząt nie jest nam obojętny, duża część Polaków jest też świadoma wpływu typu chowu zwierząt na środowisko.
Jak zauważył prof. dr hab. Piotr Szeleszczuk:
Dobrostan kur to wartość nadrzędna, jeśli chodzi o jakość jaj w obecnych czasach. Zwykło się mówić, że szczęśliwa kura to szczęśliwe jajo, a szczęśliwe jajo, to szczęśliwy człowiek.
Wybierając produkty jajeczne Lisner, stawiasz na etykę, ekologię i JAJlepszy smak!