Do góry

Newsy

Jak zepsuć sałatkę? 7 najbardziej kalorycznych dodatków

Wraz z nastaniem cieplejszych dni, w naszym menu zaczyna pojawiać się coraz więcej lekkich sałatek. Warto jednak wiedzieć, że istnieje kilka dodatków, które mogą sprawić, że z pozoru dietetyczny posiłek, zamieni się w najprawdziwszą bombę kaloryczną.

Fot. 123RF

Sałatki wydają się być bardzo niewinnym daniem, które bez przeszkód możemy zaserwować nawet osobie na restrykcyjnej diecie. W końcu  to tylko warzywa. Jednak diabeł tkwi w szczegółach, którymi w tym wypadku są dodatki. Dzięki nim nasza sałatka może mieć tyle samo kalorii co spory hamburger zakupiony w fast-foodzie. Zobaczcie czego powinniście unikać, komponując naprawdę zdrowy posiłek.


1. Ser

Sery wydają się być bardzo ciekawym urozmaiceniem sałatek. W większości wypadków mają wyraziste i intensywne aromaty, dzięki czemu niemal każda kompozycja warzyw zyskuje wyjątkowy smak. Warto jednak mieć na uwadze, iż niektóre rodzaje serów, potrafią być wyjątkowo kaloryczne. Mowa tu szczególnie o serach pleśniowych, takich jak gorgonzola lub camembert, które w stu gramach mogą mieć blisko 400 kcal! Na ich tle nieco lepiej wypadają sery żółte, jednak także i one potrafią dostarczyć sporej dawki zbędnych tłuszczy. Najbezpieczniejszym wyborem będzie np. mozarella lub feta, które są jednymi z najmniej kalorycznych serów.

 

Zobacz też: Naprawdę jesz żółty ser? Sprawdź, jak wystrzegać się podróbek!

Następna strona >>

1 2 3 4 5 6

Polecane artykuły

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (2)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe

zdjecie uzytkownika

bozka44 26 czerwca 2015 Zgadzam sie w pelni z poprzednia wypowiedzia. Cos moze byc kaloryczne, ale ma bardzo niski indeks glikemiczny i nie powoduje tycia. To ne tluszcze sa odpowiedzialne za przyrost tkanki tluszczowej, ale weglowodany, ktore zamieniaja sie w ogranizmie w tluszcz. Jesli sie czegos wystrzegac, to takich rzeczy jak ziemniaki, bialy chleb, cukier, kluchy, a owoce jesc tylko do poludnia. Sami zobaczycie jaki bedzie tego efekt. A kalorii nie musicie liczyc wcale. Pozdrawiam.

15 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

grklon 26 czerwca 2015 Co za bzdury. Każecie unikać tłuszczów a w zamian i tak dostarczycie organizmowi węglowodanów, które zamienią się w tłuszcz. Osobiście schudłem jak przestałem stosować diety.

42 Kto głosował? | Odpowiedz

Najlepiej oceniane artykuły

Rozwiń Zwiń