W sobotę i niedzielę 12 i 13 października w godzinach 10.00 - 18.00 przed warszawskim Hotelem Bristol powstanie wyjątkowa kawiarnia, w której sprzedawane będą napoje i słodkie przekąski przygotowane przez szefów kuchni z trzech warszawskich hoteli: Bristol, Sheraton oraz Westin. Całkowity dochód ze sprzedaży kawy, herbaty i deserów w kawiarni zostanie przeznaczony na inicjatywę Road To Awareness, której celem jest gromadzenie środków na projekty edukacyjne realizowane przez organizację UNICEF. Napoje i przekąski serwowane w ten weekend przed Hotelem Bristol będą kosztować symboliczne 5 PLN.
Swoją obecność w akcji zapowiedzieli Ambasadorzy UNICEF: Magdalena Różdżka, Malgorzata Foremniak i Robert Korzeniowski.
„Poprzez tę inicjatywę chcemy pokazać warszawiakom jak ważna dla nas jest pomoc innym. Nasi szefowie kuchni, jak i menedżerowie z trzech warszawskich hoteli zainwestują swój wolny czas, aby sprzedać jak najwięcej przysmaków - a wszystko to w szczytnym celu. Chcemy stworzyć 35 szkół w Kamerunie i Nigerii, aby dać dzieciom szansę na rozpoczęcie edukacji" - powiedział Gonçalo Duarte Silva, dyrektor generalny sieci Starwood Hotels
& Resorts w Polsce.
W kawiarni nabyć będzie można kawę, herbatę, macaroni w wielu smakach od Hotelu Bristol, zdrowe muffiny oraz orzechy i jagody goi podane w gorzkiej czekoladzie od hotelu Westin, a także duże ciastka z białą i czarną czekoladą od hotelu Sheraton w Warszawie. Wszystkie przekąski i napoje dostępne będą w cenie 5 PLN.
Sieć Starwood Hotels & Resorts do której należą hotele Bristol, Sheraton i Westin od sześciu lat prowadzi akcję pozyskiwania środków w ramach projektu Road To Awareness. W tym roku celem jest zgromadzenie 500 000 dolarów na poczet UNICEF-u, czołowej światowej organizacji działającej na rzecz dzieci. Fundusze zebrane w tegorocznej kampanii zostaną przeznaczone na rozwój projektów edukacyjnych w Nigerii i w Kamerunie oraz zapewnią tysiącom dzieci z najbiedniejszych i najbardziej oddalonych regionów tych krajów dostęp do edukacji szkolnej i szanse na lepszą przyszłość.
Informacje o współpracy Starwood oraz UNICEF
Inauguracja programu partnerskiego Check Out for Children w listopadzie 1995 r. w Londynie przez Ambasadora Dobrej Woli UNICEF Sir Rogera Moore'a była fundamentem długotrwałego partnerstwa pomiędzy UNICEF i Starwood Hotels & Resorts. Dzięki programowi, goście uczestniczących w nim hoteli Starwood w Europie, Afryce i Bliskim Wschodzie mają możliwość dopłacenia 1 $ (lub odpowiednika w lokalnej walucie) do rachunku za pobyt w hotelu jako datku na działalność organizacji UNICEF.
Dodatkowo, Starwood oraz UNICEF w 2008 rozpoczęły kampanię zbierania funduszy wśród pracowników o nazwie „Road to Awareness". W ciągu ostatnich 18 lat, goście hoteli oraz pracownicy Starwood wspólnie zebrali ponad 30 milionów dolarów na rzecz organizacji UNICEF w celu polepszenia warunków życia dzieci wymagających specjalnej opieki na całym świecie oraz zapewnienia dostępu do edukacji. Na początku roku Starwood wprowadził program Make a Green Choice w ramach którego goście hoteli Starwood na całym świecie mogą zrezygnować z codziennych usług sprzątania.
W zamian za zaoszczędzoną wodę i prąd, Starwood oferuje swoim klientom możliwość wpłacenia datku w wysokości 5 dolarów na rzecz projektów UNICEF-u chroniących dzieci przez zmianami klimatycznymi.