Do góry

Domowe porady

Dieta eliminacyjna

Wiele osób ma uczulenie na określone produkty jak np. skorupiaki, jaja, mleko, orzechy lub truskawki, lecz większość efektów ubocznych, zwłaszcza występujących do 24 godz po spożyciu danego produktu spowodowane jest nietolerancją pokarmową.
Obok mleka, który jest jednym z najczęściej nietolerowanych produktów, efekty negatywne mogą wywoływać takze kawa, herbata, kakao, czekolada, kiełbasa drożdże, czerwone wino, pszenica,pomidory.

  1. Migrena, astma, egzema, pokrzywka, zespół jelita drażliwego, zapalenie okrężnicy, choroba Crohna, katar sienny, reumatoidalne zapalenie stawów i problemy menstruacyjne to tylko niektóre z zaburzeń, nierzadko ustępujących po dokonaniu zmian dietetycznych. Jeśli produkt winowajca nie daje sie wykryć natychmiast -najlepszym krokiem jest zastosowanie diety eliminującej.
    Przestrzeganie tej diety może niektórym wydawać się trudne, lecz w rygorystyczny sposób wystarczy stosować ją przez około dwa tygodnie. Później wzbogacamy ją o nowe produkty, uważnie obserwując czy po ich spożyciu nie pojawiają się nie korzystne objawy. Po nie długim czasie będziemy mogli ustalić liste produktów które dobrze znosimy i wyeliminować niekorzystne.

    Poniżej podałam składniki które mogą uczulać

    + dozwolone
    - niedozwolone

    MIĘSO:
    - konserwowane mięso, bekon, kiełbasa, mięso przetwarzane
    + wszystkie inne rodzaje mięsa
    RYBY:
    - ryby wędzone, skorupiaki
    + białe ryby
    WARZYWA:
    - ziemniaki, cebula, kukurydza, bakłażany, papryka słodka, chili, pomidory
    + wszystkie inne warzywa, sałatki, nasiona roślin strączkowych, pasternak
    OWOCE:
    - owoce cytrusowe (pomarańcze, grejpfruty)
    + wszystkie inne owoce
    ZIARNA ZBÓŻ:
    - pszenica, owies, jęczmień, żyto, kukurydza
    + ryż, ryz mielony, płatki ryżowe, mąka ryżowa, tapioka, proso, gryka
    OLEJE SPOŻYWCZE:
    - olej kukurydziany, roślinny
    + olej słonecznikowy, sojowy, oliwa z oliwek
    NAPOJE:
    - herbata, kawa, nektary owocowe, sok pomarańczowy i grejpfrutowy , alkohol, woda z kranu
    + herbatki ziołowe, soki ze świeżych owoców(np jabłek, ananasowy, pomidorowy), woda mineralna
    NABIAŁ:
    - mleko krowie, masło, większość margaryn, jogurt i ser z mleka krowiego, jaja
    + mleko kozie, owcze i sojowe, margaryny z nieprzetworzonych tłuszczów
    RÓŻNE:
    - czekolada, drożdże i ich ekstrakty, sól morska, zioła, przyprawy, sztuczne konserwanty, barwniki, cukier i miód, dodatki aromatyzujące, glutaminian sodu, wszystkie słodziki

Autor: Camilla24

Przepisów i artykułów: 164 Ocena: 382

Dodaj poradę

Komentarze do przepisu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń