Do góry

Newsy

Cztery sposoby, dzięki którym nie przytyjesz zimą

Wielkimi krokami zbliża się czas, w którym wiele osób decyduje się na rozpoczęcie odchudzania. Co zrobić, aby dieta w okresie jesienno–zimowym przyniosła wymarzone skutki? A może warto poczekać ze zrzucaniem zbędnych kilogramów do wiosny?

Fot. 123RF/Picsel

W miesiącach zimowych nasz organizm przystosowuje się do panujących na zewnątrz warunków. Zwalnia metabolizm, pojawia się chęć spożywania większej ilości, bardziej kalorycznych produktów oraz wzmaga się odkładanie tłuszczu. To wszystko sprawia, że zimą bardzo trudno jest zgubić nadprogramowe kilogramy. Dodatkowe wyzwanie stanowią wszystkie święta i uroczystości. Suto zastawione stoły, tak jak na Wigilię czy Sylwestra, nie pomagają w przestrzeganiu dietetycznych postanowień. Co więcej, zimą w sklepach spożywczych znajdziemy znacznie mniej warzyw i owoców, które stanowią podstawę większości diet. Biorąc pod uwagę te czynniki, warto zastanowić się, nie tylko nad tym jak schudnąć, ale przede wszystkim, jak nie przytyć zimą. Oto kilka prostych porad, które wam to ułatwią.


1. Rozgrzej się przyprawami

Przyprawy i zioła to nasi wielcy sojusznicy w miesiącach jesienno-zimowych. Po pierwsze fenomenalnie rozgrzewają. Kurkuma, imbir, chili czy curry sprawią, że już po pierwszym kęsie dania zrobi nam się ciepło. Po drugie, przyprawy wpływają pozytywnie na naszą odporność i wspierają zwalczanie infekcji przez organizm. Dlatego na okres zimy warto zaopatrzyć się w zapas aromatycznych przypraw i wykorzystywać je do najróżniejszych dań.

Następna strona >>

1 2 3 4 5

Polecane artykuły

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Najlepiej oceniane artykuły

Rozwiń Zwiń