Fot. 123RF/Picsel
Ubiegła edycja Restaurant Week przyciągnęła rekordowe 93 tysięcy gości w całym kraju. Towarzyszyła jej szeroka kampania społeczna "#SzanujJedzenie" o wielomilionowym zasięgu. Druga odsłona kampanii poświęconej promocji zero-waste pod hasłem "#KochajJedzenie" rozpoczyna się właśnie wraz z kolejną edycją Restaurant Weeka. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu uczestniczący w Festiwalu goście wspierają niemarnowanie żywności w restauracjach. Restauracje znając bowiem wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba.
W Krakowie i Wieliczce w Festiwalu bierze udział 41 restauracji. Podczas Restaurant Week można spróbować dań przygotowanych zarówno przez restauracje hotelowe, jak i maleńkie, prowadzone w rodzinnej atmosferze miejsca. Większość szefów kuchni przygotowała też propozycje dla wegetarian. Rezerwacje stolików w festiwalowej cenie 49 zł za trzydaniowe doświadczenie i festiwalowy koktajl (prezent od sponsorów) dostępne są już na www.RestaurantWeek.pl. Ze względu na ogromną popularność z rezerwacją stolika nie warto czekać na ostatnią chwilę.
Miłość przez szacunek do jedzenia
Kontynuacją popularnej kampanii społecznej #SzanujJedzenie zorganizowanej w pierwszej połowie roku jest akcja Restaurant Weeka #KochajJedzenie. - Zachęcamy do dojrzałej miłości do jedzenia, a więc opartej nie tylko na przyjemności, ale też na szacunku i codziennej dbałości o wpływ naszych zwyczajów żywieniowych na środowisko. Nieracjonalne gospodarowanie jedzenie odpowiada bowiem za nawet 1/3 problemów klimatycznych świata - podkreśla Maciek Żakowski, współorganizator.
W ramach promocji świadomej miłości do jedzenia, Restaurant Week radzi - KOCHAJ JEDZENIE!
1. Szanuj - przechowuj świadomie i mądrze
2. Dbaj każdego dnia - rozsądnie planuj posiłki
3. Zdobywaj z sercem - kupuj mniej i częściej
4. Nie wyrzucaj - zamrażaj, susz, rób koktajle
5. Dziel się - z bliskimi i potrzebującymi
6. Zabieraj do domu - nie zostawiaj resztek w restauracji
7. Nie marnuj - uczęszczaj na Festiwale z wcześniejszym wyborem menu
Kolacje i podróże do wygrania
Zgodnie z festiwalową tradycją festiwalowi towarzyszą liczne konkursy z nagrodami. W głównym konkursie fotograficznym do wygrać można rejs LOT-em do Włoch, nocleg w Casa Maria Luigia Massimo Bottury oraz kolacja w Osteria Francescana*** (wielokrotnie nagradzanej jako najlepsza restauracja świata). W konkursie recenzenckim natomiast do wygrania jest bezpośredni rejs LOT-em do Indii. Konkursowe instrukcje oczekiwać będą na festiwalowych stolikach.
Pięć lat na fali
Jesienna edycja Restraurant Weeka to także czas podsumowań. W okresie pięciu lat od pierwszej lokalnej warszawskiej edycji Festiwal urósł do miana największego i najpopularniejszego wydarzenia kulinarnego w kraju (a także jednego z dwóch największych festiwali restauracyjnych na świecie). Festiwale Restaurant Week Polska zgromadziły w tym czasie przy stołach ponad 700 tysięcy Gości, którym zaserwowano około 2 milionów dań. Liczba Polaków niejadających w restauracjach spadła w tym czasie o ponad 20%.
Do zobaczenia przy stole!