Do góry

Domowe porady

Korzyści dla zdrowia z jedzenia smalcu

Produkt, którego pewnie wiele osób nie skojarzyłoby ze zdrowym odżywianiem. Wbrew pozorom smalec wieprzowy i gęsi zawiera zdrowe tłuszcze jedno i wielonienasycone, które są niezbędne organizmowi. Niesłusznie unikamy go w kuchni! Naukowcy udowodnili, że smalec jest nawet bardziej wskazany niż oleje roślinne. Wysoka temperatura nie zmienia jego składu i nie wpływa na jakość przygotowanej potrawy.

  1. Wzmacnia kości.
    Jest jednym z bogatszych źródeł witaminy D w żywności. Dzięki obecności tłuszczu jest ona też dobrze przyswajalna przez organizm.

  2. Wspomaga pamięć.
    Kwas oleinowy (omega-9) poprawia wydajność mózgu, wpływa korzystnie na zapamiętywanie i poprawia zdolność koncentracji. Pomaga przy zaburzeniach pamięci i chorobie Alzheimera.

  3. eguluje poziom cholesterolu.
    Dzięki zawartości omega-9 wpływa na pracę układu sercowo-naczyniowego. Usuwa z organizmu nadmiar złego cholesterolu LDL.

  4. Daje energię.
    Pełnowartościowy tłuszcz jest paliwem dla organizmu. Odpowiada za wzmocnienie systemu odpornościowego, pomaga przyswoić witaminy A, E i K.

  5. Dba o skórę.
    Kwas linolowy (omega-6) wpływa na nawilżenie i gładkość skóry. Przyspiesza jej odnowę komórkową oraz przeciwdziała pękaniu naczynek krwionośnych.

Autor: Kasiek189

Przepisów i artykułów: 173 Ocena: 888

Dodaj poradę

Komentarze do przepisu (2)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe

zdjecie uzytkownika

Nevermore 18 kwietnia Nie wyobrażam sobie schabowego robionego na czymś innym, niż smalec, Smak, aromat, po prostu pycha, a co ważne mięsiwko nie nasiąka nim, tak jak na olejach :)
Dawniej nasze babcie pączki na nim robiły i były super.
Te wszystkie bzdury, które pojawiają, co kilka lat mają na celu zdyskredytowanie smalcu, jako tego dobrego do smażenia, a wcale tak nie jest :D
Odpowiedzi: 1 ▼

35 Kto głosował? | Odpowiedz

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń