Do góry

Desery Przepis na:

Szybki serniczek z sosem malinowym

Szybki serniczek z sosem malinowym

Autor:

Przepisów i artykułów: 123 Ocena: 1959

Dodano:

Odsłon: 44930

Pyszny i bardzo szybki serniczek, ktory rozplywa sie w ustach.

Składniki

  • serek philadelphia, 2 opakowania po 250g kazde
  • jajka, 2 sztuki
  • wanilia, 1 lyzeczka
  • cukier, 1/2 szklanki
  • maslo, 60g
  • pokruszone herbatniki np "bebe", okolo 1 1/4 szklanki
  • maliny swieze lub mrozone, 1/2 szklanki
  • syrop malinowy lub cukier, 2 lyzki
5-6 os. 60 min średnie przystępne

Przygotowanie

  1. Mala tortownice owinac szczelnie folia aluminiowa (na zewnatrz tortownicy) Maslo rozpuscic i wymieszac z pokruszonymi herbatnikami tak aby powstalo cos w rodzaju mokrego piasku. Po wymieszaniu wylozyc herbatniki z maslem na tortownice i wylepic dokladnie cale dno formy

  2. Serki (powinny byc w temeraturze pokojowej) przy uzyciu miksera utrzec z cukrem i wanilia. Kiedy masa nabierze kremowej konsystencji dodawac po jednym jajku na raz i miksowac na niskich obrotach tak tylko zeby skladniki sie wymieszaly. Gotowa mase wylozyc na herbatnikowy spod.

  3. Nastepnie wlozyc tortownice do wiekszej formy wypelnionej goraca woda, tak zeby zakrywala polowe tortownicy. Piec sernik w "kapieli wodnej" ok 45-50 minut (az srodek bedzie prawie sciety) w temperaturze okolo 190stC. Po upieczeniu pozostawic sernik w tortownicy az do wystygniecia. Chlodzic sernik minimum 5 godzin, a najlepiej pozostawic na cala noc w lodowce. Sos Malinowy Maliny z syropem gotowac w rondelku ok 5 minut.Nastepnie przetrzec maliny przez sitko. Ulozyc kawalek sernika na talerzu i polac gotowym sosem. Zamiast malin mozna uzyc innych owocow lub tez czekolady czy karmelu i posypac orzechami.

Twoje notatki do przepisu

Komentarze do przepisu (14)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe

zdjecie uzytkownika

sklejka 14 października 2010 Oczywiście myślę o łasuchach takich jak ja i moja rodzina :)) Nawet przy zwiększonych proporcjach rozszedł się w mgnieniu oka i każdy prosił o jeszcze a ja już go nie miałam :( Naprawdę wychodzi wyjątkowy. Aha i nie przecieram malin przez sito bo uwielbiam ich wygląd i smak na tym serniczku.

0 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

sklejka 14 października 2010 Do tego przepisu znakomicie się nadają serki z kubełka np President. Sprawdzone !!! A w dodatku zwiększając proporcje wychodzi z niego porządny sernik dla rodziny, a nie serniczek dla 1 max 2 osób

1 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

anja35 14 lutego 2010 serki Philadelphia to dokładnie to samo co znane w Niemczech Frischkaese - nie mieszkam w Polsce, ale wydaje mi się, że może mozna znaleźć w Lidlu, Aldi czy innych supermarketach tańsze odpowiedniki Philadelphii. Nie zawsze leżą one w lodówkach (np. w Aldi) bo są UHT. Powodzenia w szukaniu, warto, bo różnica w cenie jest spora, przynajmniej w Niemczech (Philadelphia 250 g - ok. 1,50-1,70 euro, w zalezności od sklepu, tańszy Frischkaese, np. w Aldi - 0,59 euro - smak w zasadzie nie do odróżnienia, płaci się za markę). Pozdrawiam.

0 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

anja35 14 lutego 2010 serki Philadelphia to znane w Niemczech "Frischkaese" - trzeba poszukać w Lidlu, Aldi lub innych "niemieckiego pochodzenia" supermarketach ich tańszych odpowiedników - dla przykładu w Niemczech: Philadelphia 250 g = ok. 1,50 euro, Frischkaese innej marki - 0,59 euro - smak ten sam...
W niektórych sklepach nie leżą one w lodówce (Aldi), bo są UHT.
Powodzenia w szukaniu.

0 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

granita 06 lutego 2010 Serki Philadelphia chyba mozna kupic w wiekszych supermarketach. Barbarelka ma racje sa to serki dosc drogie. Serek Philadelphia po wyjeciu z lodowki jest dosc twardy i wydaje mi sie, ze w tym tkwi caly sekret tego przepisu. Procz jajek nie dodaje sie zadnego "usztywniacza" Po upieczeniu sernik chlodzi sie dosc dlugo w lodowce i dzieki temu jest wlasciwej konsystencji. Obawiam sie, ze po dodaniu zwyklego twarozku moze wyjsc ciapa, poniewaz jest zbyt miekki. Jednym slowem kazdy serek, ktorego konsystencja przypomina twarda margaryne bedzie sie nadawal do przepisu. Pozdrawiam i zycze powodzenia

0 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

Barbarelka36 04 lutego 2010 Serki owe można kupić np. w Lidlu. Ale są dosyc drogie. Ja do sernika uzywam mielonego gotowego twarogu w dużych wiaderkach (1kg) np. firmy Pilos (również z Lidla).
Pozdrawiam!

0 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

renas 04 lutego 2010 Też nie znam serków.Czy można dodać inne homo?

0 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

Justa22 04 lutego 2010 wygląa bajecznie i też tak na pewno smakuje już mam w ulubionych

0 Kto głosował? | Odpowiedz

zdjecie uzytkownika

margaritka33 04 lutego 2010 WYGLĄDA PYSZNIE ALE NIE WIEM JAKIE SĄ TO SERKI PHILADELPHIA.

0 Kto głosował? | Odpowiedz

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń