Do góry

Domowe porady

Platany

Od jakiegoś czasu szukamy produktów o niskim IG. Tym razem trafiliśmy na platany. Jedliśmy już wcześniej w Hiszpanii, choć nie zdawaliśmy sobie z ich zastosowania w diecie cukrzycowej.

  1. Zielone platany pochodzą z tej samej grupy roślin, co banany. Są większe, posiadają więcej skrobi i znacznie mniej cukru. Przy okazji, cukrzycy mogą jeść zielone banany, które zawierają niski IG.

    W smaku, te zielone przypominają ziemniaka, na zębach czuć skrobię. Jak ktoś jadł zielonego banana, to wie o czym mowa.

    Gotowane platany doskonale sprawdzają się w daniach z drobiem i owocami morza.

    Średni platan jest nośnikiem ok. 220 kcal i źródłem błonnika oraz potasu. Jest produktem węglowodanowym, ze względu na niską ilość białka, nie zawiera wielu aminokwasów.

    Niska zawartość tłuszczu, a wysoka skrobi stanowi idealną dietę dla osób w podeszłym wieku, które cierpią na chorobę wrzodową lub zapalenie jelita grubego.

    W przeciwieństwie do ziemniaków i zbóż, mają niski IG, który powoduje powolny wzrost i niewielki wzrost poziomu cukru czyli niewielki wyrzut insuliny.

    zdjęcie do 1 etapu porady

Autor: GREGORHSPEED

Przepisów i artykułów: 2122 Ocena: 47374

Dodaj poradę

Komentarze do przepisu (2)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe

zdjecie uzytkownika

konhambos 20 marca Z tej strony tez nie znalam ich zastosowania, nie spotkalam sie tez jeszcze z przypadkiem, gdy byly jedzone zielone na surowo. Zarówno w kuchni hiszpanskiej jak i afrykanskiej sa gotowane lub smazone w zielonej formie, na surowo mozna je jesc dopiero gdy beda prawie czarne.
Lubie je w afrykankich wersjach, oprócz fufu ze slodkimi ziemniakami sa pyszne jako kelewele, smazone z imbirem, sola, pieprzem cayenne cebula, anyzkiem, gozdzikami, cynamonem lub chili.
Smaczne tez jako aloco- smazone w sosie cebulowo-pomidorowym :)
Odpowiedzi: 1 ▼

0 Kto głosował? | Odpowiedz

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń