Raport, na podstawie analizy działań największych sieci hotelowych, które wiodą prym na polskim rynku, przedstawia poranne doświadczenia Gości. Śniadania bowiem to już nie tylko pozacenowy dodatek do oferty noclegu, ale jeden z kluczowych elementów usługi, który wpływa na zadowolenie i coraz częściej jest skrojony na miarę potrzeb Gości.
Kryteria ocen
Raport jest wynikiem dwóch badań. Pierwsze, ankietowe, pokazało, jakie rodzaje śniadań oferują poszczególne sieci hotelowe w tym m.in.: ofertę, jadłospis oraz aspekty związane z usługą, jakość produktów, gotowość na niestandardowe potrzeby (np. z uwagi na szczególnie restrykcyjną dietę), sezonowość i lokalność menu, a także atmosferę w samej restauracji.

W drugiej części badania wzięto pod lupę opinie blisko 1 000 Gości hotelowych pochodzących z Revinate, obrazujących ostatni rok. Szeroka grupa badawcza opiniuje śniadaniowe menu, obsługę oraz atmosferę w hotelowych restauracjach.
Uznane marki, bogate oferty
Raport Śniadań Hotelowych powstał na podstawie analizy działań 5 wybranych sieci hotelowych działających w Polsce, wyróżniających się przede wszystkim wieloletnim doświadczeniem na rynku hotelarskim.
Hotele Diament
Sieć hoteli działająca na południu Polski, gości zarówno podróżujących biznesowo, jak i rodziny, dla których dysponuje specjalną ofertą. Specjalnością restauracji hoteli Diament jest kuchnia polska. W restauracjach Hotelu Diament śniadania podawane są w formie bufetu szwedzkiego. Kuchnia bazuje głównie na sezonowych i ekologicznych produktach tj. sery i wędliny.
Double Tree by Hilton
Marka luksusowych hoteli skierowana do sektora biznesowego. Restauracje hoteli Hilton to
nowoczesne lokale, serwujące wykwintne menu w nowoczesnych, perfekcyjnie zaprojektowanych wnętrzach. W restauracji hotelu Hilton śniadania podawane są w formie bufetu szwedzkiego. Kuchnia bazuje na świeżych i sezonowych produktach. W bufecie dostaniemy regionalne sery, wędliny, a nawet jaja ekologiczne.
Puro Hotels
Puro stawia na nowoczesne wnętrza z duszą oraz otwartość w restauracyjnym menu. Tutaj kuchnia polska łączy się ze smakami świata. W restauracjach Puro Hotels śniadania podawane są w formie szwedzkiego bufetu. Kuchnia przygotowuje własne przetwory, a 1/3 potraw robiona jest na miejscu.
Q Hotel
Kuchnia europejska w restauracjach Q Hotel zawiera zarówno klasyczne menu kontynentalne, jak i oryginalne regionalne produkty. Sieć hoteli Q Hotel podaje śniadania w formie szwedzkiego stołu. Brane są pod uwagę wszelkie nietolerancje i dodatkowe wymogi Klientów. Do wyboru Gości jest ponad 100 różnych opcji śniadaniowych.
Qubus Hotel
Oferuje swoim Gościom w pełni wyposażone sale konferencyjne, eleganckie restauracje,
czy nawet hotelowe łódki.Wyjście naprzeciw potrzebom Gości, wysoka jakość usług, sprofilowanie oferty i ponad 100 produktów w śniadaniowym menu - to efekt m.in. 20-letniego doświadczenia marki. Ponad 100 wyselekcjonowanych produktów od najlepszych polskich producentów, lokalnych przedsiębiorstw i ekologicznych gospodarstw. To także bogactwo dań typu home made.
Szeroki wachlarz ofert
Według badań przeprowadzonych przez serwis HRS.com, aż 87% Gości hotelowych decyduje się na opcję noclegu ze śniadaniem. Standardem jest już proponowanie w bufecie filetowanych świeżych owoców, warzyw, jogurtów, konfitur czy naleśników. Tym trendom ulegają także kuchnie hotelowe. Czasy jajecznicy, płatków z mlekiem lub jogurtem i pieczywa niskiej jakości powoli odchodzą w zapomnienie. Dużym udogodnieniem dla Gości jest spełnianie ich specjalnych wymagań, związanych z dietą, czasem trwania śniadań czy sezonowiścią.
Coraz częściej restauracje hotelowe decydują się na przygotowywanie wędlin, a nawet serów we własnym zakresie. Niestety, nie jest to jeszcze standardem, a dodatkowym atutem (w 40% ankietowanych hoteli).
Białe pieczywo zastąpił szeroki wybór chlebów i bułek z różnych mąk, a drożdżówkę - najróżniejsze słodkości, od croissantów po ptysie.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Gości, restauratorzy biorą pod uwagę to, że jemy coraz ciekawiej i chcemy odżywiać się zdrowo. Standardem jest rozbudowana warzywno-owocowa część bufetu.
Dodatkowo, oprócz szerokiego wyboru kaw i herbat, oferta wzbogacona jest o soki świeżo wyciskane.
Mimo coraz większych oczekiwań Gości wobec śniadań hotelowych, nadal większość z nich (ponad 80%) nie wyobraża sobie śniadania np. bez jajek czy płatków śniadaniowych.
Goście chętnie zostawiali swoje opinie w ostatnim roku dla 5 reprezentantów badanych sieci hotelowych w takich serwisach jak: Booking.com, HRS, TripAdvisor, Google+. Oprócz menu, oceniana była także atmosfera hotelu.
Podsumowanie
87% gości hotelowych korzysta z oferty śniadaniowej a 95% hoteli oferuje śniadanie w formie bufetu szwedzkiego. W bufecie śniadaniowym znajduje się średnio 20-80 produktów (choć zdarzają się hotele oferujące ich ponad 100!). Intensyfikacja podróży biznesowych i turystycznych, a tym samym wzrost zainteresowania ofertą hotelową pozwala sądzić, że coraz więcej osób potrzebuje kompleksowej usługi w postaci BB. Śniadania to element usługi hotelowej, który w najbliższych latach wciąż będzie się rozwijać. Raport Śniadań Hotelowych pokazał, jaki poziom usług oferują największe sieci hotelowe, które dyktują trendy na rynku.
Źródło: materiały prasowe