Fot. 123RF/Picsel
Kawowe trendy
Opublikowany w lipcu raport firmy badawczej Allegra dotyczący napojów chłodzących na bazie kawy wskazuje, że wysokie temperatury przyczyniają się do wzmożonego zainteresowania tym segmentem wśród konsumentów. Trend ten obecny jest także w Polsce. Swoje dane udostępniło właśnie Etno Cafe, lider rynku cold brew w naszym kraju. Firma porównała łączną sprzedaż Cold Brew by Etno Cafe przypadającą na letnie miesiące (czerwiec, lipiec, sierpień) w 2017 i 2018 roku. Okazało się, że w ciągu roku wzrosła ona aż o 189%.

- Wyjątkowo ciepłe lato sprzyjało wzrostowi sprzedaży naszego flagowego produktu - powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. - Szczególne ożywienie odnotowaliśmy w czerwcu, podczas długiej fali upałów.Także w lecie Cold Brew by Etno Cafe, jako pierwsza kawa parzona na zimno, pojawił się w Lidlu, co pozwoliło tej kategorii zadebiutować w świadomości nie tylko fanów kawy, ale i ludzi nieinteresujących się na co dzień najnowszymi kawowymi trendami.
Rekordowe zainteresowanie Cold Brew tego lata pokazują też dane Google Trends. Okazuje się, że lipiec i sierpień tego roku były rekordowe, jeśli chodzi o liczbę wyszukiwań tej kategorii w polskim internecie.
- Już w zeszłym roku pojawiły się badania świadczące o tym, że pod względem zainteresowania segmentem cold brew Polska jest jednym z liderów w Europie. Ostatnie wzrosty świadczą o tym, że kawa "parzona" na zimno nie zwalnia u nas tempa. To pozwala patrzeć na rozwój tej kategorii produktowej na naszym rynku z jeszcze większym optymizmem - dodał Łukasz Mrowiński.
Etno Cafe i Cold Brew
Etno Cafe to jedna z najbardziej dynamicznym polskich marek kawowych. Dzięki synergii własnej palarnii, sieci kawiarni i browaru kawowego produkującego Cold Brew Coffee, pierwszą polską kawę "parzoną" na zimno dostępnej w szerokiej dystrybucji, stworzyła nową jakość na polskim rynku kawy.
Wraz z otwarciem browaru kawowego w 2016 roku Etno Cafe stało się pierwszym polskim producentem cold brew coffee na masową skalę i jednym z pierwszych w Europie. W ostatnich miesiącach firma wprowadziła na rynek nowe smaki - pomarańczowy i jabłkowy, w planach są kolejne. W ostatnim półroczu butelki wrocławskiej firmy trafiły do sieci Żabka i Lidl. Część produkcji trafia też na rynki zagraniczne.
Źródło: materiały prasowe