Co ważne, ponad 1/3 Polaków na Wielkanoc poda ciasta jedynie pieczone samodzielnie. Jak bardzo kochamy świąteczne wypieki, świadczy fakt, że prawie 37% badanych deklaruje, że na wielkanocnym stole pojawią się aż 3 ciasta! Ponadto pieczenie wypieków na święta przestało być domeną wyłącznie kobiet – prawie 60% ankietowanych mężczyzn zadeklarowało, że również przygotowuje wielkanocne słodkości.
Ciasta to nieodłączny element świątecznego menu, pojawiający się aż u 97,8% Polaków. Świadczy to o naszym uwielbieniu wielkanocnych wypieków. Liczba ciast, które pojawią się na stołach, tylko to potwierdza – 52% respondentów przyznaje, że poda co najmniej trzy różne wypieki. 77% ankietowanych twierdzi, że w tym roku liczba ciast na świątecznym stole będzie porównywalna do ubiegłorocznej. Warto zaznaczyć, że większość z nich zostanie przygotowanych w domach – aż 35% badanych poda ciasta tylko upieczone samodzielnie. W porównaniu do badania z ubiegłego roku ten odsetek nieco spadł. Ponad 33% osób łączy pieczenie ciast z ich kupowaniem, natomiast blisko 25% Polek i Polaków decyduje się wyłącznie na wypieki ze sklepów i cukierni.

Podlaskie piecze na potęgę
Ogromnie interesującym aspektem badania marki KASIA jest ranking województw, którzy bierze pod uwagę odsetek mieszkańców piekących ciasta na Wielkanoc. Najwięcej osób, które deklarują przygotowywanie z tej okazji wyłącznie domowych wypieków, mieszka w województwach podlaskim (46%), podkarpackim (45%) oraz opolskim (44%). Dzięki temu te regiony zdetronizowały województwa małopolskie, lubuskie i warmińsko-mazurskie, które w ubiegłym roku prowadziły w tej kategorii. Najmniej piekących samodzielnie na święta w tym roku, tak samo jak i w zeszłym, mieszka w województwie mazowieckim – 25,5%. Ten odsetek jest niski również w lubelskim (28,3%) i małopolskim (29,3%).
Na tegorocznych świątecznych stołach pojawią się również ciasta wegańskie. Z przeprowadzonego badania wynika, że, podobnie jak w ubiegłym roku, około 15% respondentów zdecyduje się na wypieki wyłącznie z produktów roślinnych. Najwięcej takich deklaracji złożyli przedstawiciele najmłodszej grupy wiekowej – 18-29 lat, gdzie aż 19,6% osób planuje podanie wegańskich ciast. Biorąc pod uwagę ogół badanych, w ponad 15% polskich domów pojawi się przynajmniej jedno ciasto bez składników odzwierzęcych, takich jak masło, jajka czy mleko.
Polacy pieką z Kasią tradycyjnie od lat
Z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Kasia wynika, że głównymi źródłami kulinarnych inspiracji dla Polaków piekących (oraz piekących i kupujących) ciasta na Wielkanoc są przede wszystkim znajomi i rodzina (62%) oraz kulinarne portale internetowe (59%). To pozwala wnioskować, że konsumenci stawiają na sprawdzone receptury, by podać na świąteczny stół wypieki, które na pewno się udadzą. Kluczowym elementem tych przepisów są składniki najwyższej jakości. W tym przypadku niezwodna okazuje się kostka do pieczenia Kasia, produkowana w Polsce przez firmę Flora Food Group. To numer 1 wśród produktów do pieczenia w Polsce.
Z sondażu wynika, że 68% Polaków używa kostki do pieczenia Kasia. Aż 90% z nich korzysta z niej do przygotowywania słodkich wypieków, a jedna trzecia używa jej do smażenia potraw. Ponadto 25% ankietowanych wykorzystuje KASIĘ do pieczenia potraw na słono i tyle samo używa jej do przygotowywania kremów do ciast. „Cieszymy się, że Polacy są tak lojalni wobec naszej polskiej królowej pieczenia. Prawie połowa badanych używających kostki Kasia sięga po nią od ponad 10 lat, a 30% od ponad 5 lat. To świadczy o jej niezachwianej pozycji na polskim rynku” – mówi Marcin Tarka odpowiedzialny za sprzedaż we Flora Food Poland.
Kasia idealnie nadaje się do wypieku wielkanocnych ciast – zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych, w tym wegańskich. Produkt jest dostępny w wersji klasycznej, bez laktozy oraz o smaku maślanym. Nie zawiera konserwantów ani tłuszczów trans, a dodatkowo jest wzbogacona witaminami A i D. Kasia produkowana jest w Polsce.