Do góry

Newsy

Jak sprawić, by dziecko jadło w szkole drugie śniadanie?

Dzieci uwielbiają niezdrowe fast foody czy batoniki dostępne w sklepikach szkolnych. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że jednak zjedzą zdrowszą kanapkę przyniesioną z domu, można zastosować kilka trików.

Co zrobić, żeby dziecko nie zajadało się w szkole fast foodami?   Fot. 123RF.COM/PICSEL


Przyzwyczajanie dziecka od małego do pomocy przy przyrządzaniu jedzenia nie tylko sprawi, że maluch chętniej zje kanapkę, ale także nauczy go, że każdy ma swoje obowiązki.

Jeśli chcemy, aby maluch na przekąskę jadł zdrowe jedzenie, najlepiej pomyśleć o tym w domu, a nie liczyć, że spośród dostępnych w szkolnych sklepikach łakoci, maluch sam wybierze te najzdrowsze.

 

Pamiętajmy, że zarówno za dużo jak i za mało jedzenia dziennie może się niekorzystnie odbić na zdrowiu dziecka. Jeśli dziecko ma prawidłową wagę, nie ma potrzeby zmuszania go do zjadania porcji o wybranych przez dorosłego rozmiarach - maluch może zjeść tyle, na ile ma ochotę.

Dawajmy też dziecku przykład - jeśli cała rodzina je zdrowe jedzenie, dziecko także nauczy się, że to dla niego dobry wybór.


Pomysły na kanapki. Kliknij!

Pomysły na kanapki. Kliknij!


Przekąski dla dziecka - inspiracje do szkoły

Przekąski dawane dziecku do szkoły powinny być wygodne do zjedzenia, estetycznie wyglądające i, no cóż, smaczne. Oto kilka inspiracji:

- Marchewkę kroimy w słupki, łączymy z kawałkami jabłek i posypujemy cynamonem.

- Sałatka owocowa może składać się z pokrojonych owoców kiwi, pomarańczy, mandarynek, rodzynków, ziaren słonecznika i orzechów, a na wierzch polecamy jogurt naturalny.

- Dzieci generalnie wolą słodkie smaki, ale gdyby maluch nie przepadał za słodkościami, dobrym drugim śniadaniem będzie dla niego sałatka lub kanapka z dużą ilością warzyw.

- Domowy hamburger może być bardzo zdrowy, bo dostarcza białka zwierzęcego, witamin i minerałów - ale pod warunkiem, że zrobimy go z chudego mięsa mielonego, ciemnej bułki i dużej ilości warzyw (np. zielonej sałaty karbowanej, plastra pomidora i konserwowego ogórka).

- Na kanapce dla dziecka, szczególnie jeśli jest aktywne, może znaleźć się pieczony schab czy kawałek piersi z kurczaka.

- Idealną przekąską są orzechy, które korzystnie wpływają na pamięć, a także pestki dyni czy słonecznika.

Bardzo ważne jest odpowiednie zapakowanie drugiego śniadania. Nawet najlepsza i najzdrowsza kanapka nie zachwyci malucha, jeśli spłaszczy się pod ciężarem książek w plecaku.


Jeszcze więcej inspiracji na przekąski dla dziecka:

Domowa drożdżówka w kształcie misiaWarzywne sajgonkiDyniowe muffinkiBułeczki śniadaniowe

Zobacz też: Przekąski zamiast chipsów | Jak przekonać dziecko do jedzenia? | Pokój ucznia

Anna Wiśniewska/Smaker.pl

Źródła:
1. Brenda Bradshaw,Cheryl Mutch "Good Food to Go: Healthy Lunches Your Kids Will Love" Random House of Canada, 2011.
2. "Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia" pod red. prof. dr hab. n. med. Mirosława Jarosza, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008.

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń