Fot. Materiały prasowe
Jak pokazują dane Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, przeciętny Polak zjada zaledwie ok. 13 kilogramów ryb w ciągu roku . Chętnie sięgamy po nie w okresie świątecznym, jednak na co dzień ryby i owoce morza rzadko goszczą na polskich stołach. Zdaniem ekspertów, to zdecydowanie za mało. „Ryby i owoce morza mogą wydawać się mało dostępnym
i trudnym w obróbce oraz przygotowaniu produktem. Nic bardziej mylnego - ryby bowiem są nie tylko smaczne i zdrowe, lecz także można je szybko i z łatwością przyrządzić. Wystarczy tylko wiedzieć, jak je wybierać i w jaki sposób z nimi postępować oraz z czym je łączyć. Taką wiedzę przekazujemy klientom Lidla wspólnie z Dorotą Wellman w naszej nowej książce" - mówi Karol Okrasa, szef kuchni i współautor książki „Ryby są super". Zdaniem kucharza, walka z mitami na temat ryb jest ważna, ponieważ są one bogatym źródłem kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3, minerałów i witamin, które pozytywnie wpływają na zdrowie.
Rynek ryb oraz produktów rybnych ma duży potencjał. Dostrzegają go sieci handlowe, jak Lidl, który stale poszerza ofertę świeżych ryb, proponując ich różne gatunki w atrakcyjnych cenach pod własną marką „Świeża ryba w Lidlu". Obecnie klienci znajdą w asortymencie stałym m.in.: łososia, dorsza bałtyckiego, pstrąga tęczowego i łososiowego oraz okonia morskiego. „Współpracujemy z największymi polskimi dostawcami ryb świeżych, wędzonych, mrożonych oraz przetworów rybnych. Ofertę stałą często wzbogacamy dodatkowym asortymentem. Podczas tygodnia polskiego oferowaliśmy klientom ryby z Milicza: szczupaka, tołpygę, karpia, jesiotra i amura. Natomiast przed Bożym Narodzeniem w naszych sklepach pojawią się świeże płaty z karpia z najlepszych polskich gospodarstw rybackich - Milicza oraz Starzawy. Stawimy na wysoką jakość produktu oraz współpracę ze sprawdzonymi dostawcami" - mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska. Sieć współpracuje m.in. z takimi dostawcami, jak PPHU Atlantic Sebastian Grabowski, Sona Sp. z o.o., Abramczyk Sp. z o.o., czy też Fabryka MIESZKO Sp. z o.o.
Lidl, dzięki stałej współpracy z ekspertami kulinarnymi i obserwacji rynku, zna obawy konsumentów związane ze spożyciem ryb. Dlatego chcąc promować ryby na polskich stołach sieć zebrała porady i wskazówki oraz przepisy Karola Okrasy i Doroty Wellman w najnowszej książce „Ryby są super". „Nie bójmy się ryb, które w polskiej kuchni były dostępne od zawsze i często zajmowały honorowe miejsce na stole. Warto przywrócić im czołowe miejsce na polskich talerzach. Wierzę, że nasza publikacja w tym pomoże, ponieważ zawiera nie tylko przepisy na smaczne dania. To także profesjonalny przewodnik po świecie ryb, który pokazuje różne gatunki, sposoby ich przyrządzania i podawania" - zachęca Dorota Wellman, dziennikarka i współautorka książki „Ryby są super".
Jak zdobyć książkę „Ryby są super"?
Książka, w której na prawie trzystu stronach zgromadzono osiemdziesiąt wcześniej niepublikowanych na stronie kuchnialidla.pl przepisów na ryby i owoce morza, będzie dostępna w świątecznej promocji w sklepach Lidl w całej Polsce już od 23 listopada. Aby zdobyć jeden z dwóch milionów egzemplarzy, wystarczy zebrać sześć naklejek. Każda jest przyznawana klientowi za zakupy o wartości minimum 50 zł . Po zebraniu naklejek należy dopłacić w kasie sklepu 1 grosz i odebrać swoją książkę „Ryby są super" . Szczegóły dotyczące promocji będą dostępne na stronie www.lidl.pl.
Chcesz wygrać książkę Doroty i Karola? Weź udział w konkursie! Kliknij!
Źródło: Materiały prasowe