Do góry

Newsy

Co powoduje napady wilczego głodu?

Z pewnością znasz to uczucie, kiedy krótko po posiłku ponownie zaczyna ci burczeć w brzuchu. Co jest przyczyną i jak można temu zapobiec?

Fot. 123RF/Picsel

Zdarzają ci się nagłe napady głodu? Mimo zjedzonego posiłku, szybko masz ochotę sięgnąć po kolejną przekąskę? Przylgnęła do ciebie etykietka osoby wiecznie głodnej, która może zjeść bardzo dużo? Nie obawiaj się, takie symptomy wcale nie muszą być oznaką choroby. Być może wystarczy zmienić kilka pozornie niewinnych nawyków. Oto kilka powodów, przez które nieustannie odczuwasz głód.

1. Zjadasz dużo wysoko przetworzonych produktów

Naukowcy są zgodni co do tego, że wysoko przetworzone jedzenie ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Im więcej procesów musiały przejść produkty zanim trafiły na nasz talerz, tym gorzej. Różnego rodzaju produkty podstawowe - takie jak np. warzywa, owoce lub jaja są zdecydowanie lepszym wyborem, gdyż nasz organizm łatwiej je trawi i szybciej przyswaja zawarte w nich składniki odżywcze. W przypadku wysoko przetworzonych produktów, nie jest to już takie proste. Chipsy, serki topione, smażone przekąski i im podobne, zawierają w sobie mnóstwo dodatków, kłopotliwych z punktu widzenia prawidłowego odżywania. Zawarte w nich cukry i tłuszcze sprzyjają powstawaniu stanów zapalnych i przyśpieszają proces starzenia. Co więcej, tego typu produkty sprawiają, że po ich zjedzeniu bardzo szybko stajemy się głodni i mamy ochotę sięgnąć po kolejną przekąskę.

2. Jesz przed telewizorem

Stare porzekadło, mówiące o tym, że jemy oczami, ma w sobie więcej prawdy niż moglibyśmy się spodziewać. Okazuje się bowiem, iż musimy skupić się na czynności jedzenia oraz wszelkich doznaniach z nim związanymi. Badania wykazały, że świadomość ma ogromny wpływ na to ile zjadamy oraz jak szybko ponownie odczujemy głód. W czasie posiłku spróbuj zrezygnować z oglądania telewizji, czytania lub słuchania radia.

 

Zobacz też: Szybkie śniadania na każdy dzien tygodnia

 

3. Jesteś spragniony

Chociaż wielu z nas nie zdaje sobie z tego sprawy, bardzo często zdarza nam się mylić pragnienie z uczuciem głodu. Badania wskazują, że dzieje się tak nawet 60% przypadków - gdy sądzimy, że nasz organizm domaga się kolejnego posiłku, tak naprawdę potrzebuje jedynie szklanki wody. Dzieje się tak, gdy nasz mózg błędnie interpretuje wysyłane do niego sygnały. Warto więc zadbać o odpowiednie nawodnienie, a każdy posiłek poprzedzić jedną lub dwiema szklankami wody. Naukowcom udało się udowodnić, że osoby stosujące tę metodę zjadają około 100 kcal mniej w ciągu jednego posiłku, co w skali zaledwie tygodnia przekłada się na imponujący wynik.

4. Ciągle patrzysz na jedzenie

Nie, w tym wypadku nie chodzi nam o uporczywe wpatrywanie się w schabowego, który tylko czeka na to, aż ktoś go zje. Jednak z pewnością nie raz zdarzyło ci się zgłodnieć na sam widok zdjęcia apetycznej potrawy. Jeśli spędzasz dużo czasu na przeglądaniu, stron z przepisami Facebooka lub Instagrama, które są wypełnione apetycznymi obrazkami, nie dziw się, że burczy ci w brzuchu na krótko po zjedzeniu obiadu. Może pewnym pocieszeniem będzie fakt, że nasza redakcja zmaga się z tym na co dzień, chociaż staramy się być dzielni!

5. Stresujesz się i nie wysypiasz

Z pewnością wielu z was zdarza się podjadać w momencie, gdy jesteście zestresowani. Jest to pewien sposób organizmu na to, by poradzić sobie z trudnymi sytuacjami. Niestety, może się to negatywnie odbić na naszej sylwetce. Co ciekawe, niepohamowaną żądzą podjadania możemy reagować również na zbyt małą ilość snu.


Zobacz też: Testujemy przepisy znanych kucharzy

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń