Do góry

Newsy

Szybkie śniadania na każdy dzień tygodnia

Przygotowanie pysznego śniadania wcale nie musi zajmować dużo czasu. Oto kilka pomysłów, dzięki którym każdego dnia będziecie mogli cieszyć się pysznym posiłkiem bez konieczności wstawania wcześniej.

Fot. 123RF/Picsel

Bez śniadania ani rusz - to hasło, powtarzane nam od dziecka jak mantra, jest głęboko zakorzenione w naszej świadomości. Pierwszy poranny posiłek to jednocześnie pierwszy solidny zastrzyk energii na cały nadchodzący dzień.

Noc to czas, w którym mamy pełne prawo do całkowitego odpoczynku. Kiedy jednak już się obudzimy, każda część naszego ciała oczekuje zastrzyku energii do działania. Organizm w czasie nocnego odpoczynku ciężko pracuje, aby pozwolić nam się zregenerować. Dlatego liczy na to, że rankiem dostarczymy mu odpowiedniej dawki energii i podwyższymy poziom glukozy. Świadomie rezygnując ze śniadania możemy mieć pewność, że już w godzinach przedpołudniowych odczujemy zmęczenie, osłabienie, spadek nastroju.

O której zjeść śniadanie?

Zjedzenie śniadania ponad dwie godziny po przebudzeniu ma podobne skutki, jak jego pomijanie. Jeśli po raz kolejny złościmy się w pracy bez powodu albo nie jesteśmy w stanie wykonać powierzonego na zadania - zastanówmy się, jak tego dnia wyglądało nasze śniadanie, bo być może właśnie w tym tkwi źródło problemu. Specjaliści zalecają zjedzenie śniadania w przeciągu pierwszej godziny po przebudzeniu.

Z czego powinno się składać odpowiednio zbilansowane śniadanie?

Przede wszystkim, przygotowując śniadanie powinniśmy pamiętać, że odpowiednio zbilansowany posiłek sprzyja pracy mózgu i korzystnie wpływa na poprawę koncentracji oraz pamięć. Śniadanie powinno dostarczyć naszemu organizmowi 20-25% całodobowej energii, pod względem kaloryczności będąc drugim po obiedzie posiłkiem (500-700 kcal). Jego wartościowość zagwarantują nam:

- węglowodany złożone - pełnoziarniste pieczywo, otręby, płatki owsiane

- nienasycone kwasy tłuszczowe - ryby, dobrej jakości margaryny
- białko - mleko, jogurt, twaróg, sery, jaja
- warzywa i owoce.

Aby ułatwić wam poranki, przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych, śniadaniowych pomysłów naszych użytkowników. Dzięki nim, wstawanie będzie znacznie łatwiejsze.

 

1. Muffiny jajeczno-ziołowe

Fot. Gregorhspeed na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie lub tutaj.

 

2. Placuszki z trzech składników

Fot. Futka na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie lub tutaj.

 

3. Grzanki na słodko

Fot. Kobi na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie lub tutaj.

 

4. Omlet ziemniaczany z serem i szynką

Fot. Zamieszaj na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie lub tutaj.

 

5. Pasta kanapkowa z tuńczykiem

Fot. Kalina11 na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie lub tutaj.

 

6. Croque madame

Fot. Konhambos na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie lub tutaj.

 

7. Jaglanka z orzechami

Fot. Konhambos na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie lub tutaj.

 

Zobacz, jak łatwo możesz zarabiać ze Smakerem. Kliknij!

Zarabiaj na swoich przepisach!

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń