Do góry

Newsy

Dobry początek dnia - raport śniadań hotelowych 2018

Na co Goście zwracają szczególną uwagę w menu? Jakie obserwujemy trendy kulinarne i jakie standardy gastronomiczne wyznaczają sieci hotelowe w Polsce? Aby odpowiedzieć na te, i inne nurtujące pytania, zbadano poczynania 5 dużych sieci hotelowych w Polsce, zapytano o zdanie kulinarnych ekspertów oraz zebrano opinie Gości.

Raport, na podstawie analizy działań największych sieci hotelowych, które wiodą prym na polskim rynku, przedstawia poranne doświadczenia Gości. Śniadania bowiem to już nie tylko pozacenowy dodatek do oferty noclegu, ale jeden z kluczowych elementów usługi, który wpływa na zadowolenie i coraz częściej jest skrojony na miarę potrzeb Gości.

Kryteria ocen

Raport jest wynikiem dwóch badań. Pierwsze, ankietowe, pokazało, jakie rodzaje śniadań oferują poszczególne sieci hotelowe w tym m.in.: ofertę, jadłospis oraz aspekty związane z usługą, jakość produktów, gotowość na niestandardowe potrzeby (np. z uwagi na szczególnie restrykcyjną dietę), sezonowość i lokalność menu, a także atmosferę w samej restauracji.

W drugiej części badania wzięto pod lupę opinie blisko 1 000 Gości hotelowych pochodzących z Revinate, obrazujących ostatni rok. Szeroka grupa badawcza opiniuje śniadaniowe menu, obsługę oraz atmosferę w hotelowych restauracjach.

Uznane marki, bogate oferty

Raport Śniadań Hotelowych powstał na podstawie analizy działań 5 wybranych sieci hotelowych działających w Polsce, wyróżniających się przede wszystkim wieloletnim doświadczeniem na rynku hotelarskim.

Hotele Diament

Sieć hoteli działająca na południu Polski, gości zarówno podróżujących biznesowo, jak i rodziny, dla których dysponuje specjalną ofertą. Specjalnością restauracji hoteli Diament jest kuchnia polska. W restauracjach Hotelu Diament śniadania podawane są w formie bufetu szwedzkiego. Kuchnia bazuje głównie na sezonowych i ekologicznych produktach tj. sery i wędliny.

Double Tree by Hilton
Marka luksusowych hoteli skierowana do sektora biznesowego. Restauracje hoteli Hilton to
nowoczesne lokale, serwujące wykwintne menu w nowoczesnych, perfekcyjnie zaprojektowanych wnętrzach. W restauracji hotelu Hilton śniadania podawane są w formie bufetu szwedzkiego. Kuchnia bazuje na świeżych i sezonowych produktach. W bufecie dostaniemy regionalne sery, wędliny, a nawet jaja ekologiczne.

Puro Hotels
Puro stawia na nowoczesne wnętrza z duszą oraz otwartość w restauracyjnym menu. Tutaj kuchnia polska łączy się ze smakami świata. W restauracjach Puro Hotels śniadania podawane są w formie szwedzkiego bufetu. Kuchnia przygotowuje własne przetwory, a 1/3 potraw robiona jest na miejscu.

Q Hotel
Kuchnia europejska w restauracjach Q Hotel zawiera zarówno klasyczne menu kontynentalne, jak i oryginalne regionalne produkty. Sieć hoteli Q Hotel podaje śniadania w formie szwedzkiego stołu. Brane są pod uwagę wszelkie nietolerancje i dodatkowe wymogi Klientów. Do wyboru Gości jest ponad 100 różnych opcji śniadaniowych.

Qubus Hotel
Oferuje swoim Gościom w pełni wyposażone sale konferencyjne, eleganckie restauracje,
czy nawet hotelowe łódki.Wyjście naprzeciw potrzebom Gości, wysoka jakość usług, sprofilowanie oferty i ponad 100 produktów w śniadaniowym menu - to efekt m.in. 20-letniego doświadczenia marki. Ponad 100 wyselekcjonowanych produktów od najlepszych polskich producentów, lokalnych przedsiębiorstw i ekologicznych gospodarstw. To także bogactwo dań typu home made.

Szeroki wachlarz ofert

Według badań przeprowadzonych przez serwis HRS.com, aż 87% Gości hotelowych decyduje się na opcję noclegu ze śniadaniem. Standardem jest już proponowanie w bufecie filetowanych świeżych owoców, warzyw, jogurtów, konfitur czy naleśników. Tym trendom ulegają także kuchnie hotelowe. Czasy jajecznicy, płatków z mlekiem lub jogurtem i pieczywa niskiej jakości powoli odchodzą w zapomnienie. Dużym udogodnieniem dla Gości jest spełnianie ich specjalnych wymagań, związanych z dietą, czasem trwania śniadań czy sezonowiścią.

Coraz częściej restauracje hotelowe decydują się na przygotowywanie wędlin, a nawet serów we własnym zakresie. Niestety, nie jest to jeszcze standardem, a dodatkowym atutem (w 40% ankietowanych hoteli).

Białe pieczywo zastąpił szeroki wybór chlebów i bułek z różnych mąk, a drożdżówkę - najróżniejsze słodkości, od croissantów po ptysie.

 

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Gości, restauratorzy biorą pod uwagę to, że jemy coraz ciekawiej i chcemy odżywiać się zdrowo. Standardem jest rozbudowana warzywno-owocowa część bufetu.

 

 

Dodatkowo, oprócz szerokiego wyboru kaw i herbat, oferta wzbogacona jest o soki świeżo wyciskane.

 

Mimo coraz większych oczekiwań Gości wobec śniadań hotelowych, nadal większość z nich (ponad 80%) nie wyobraża sobie śniadania np. bez jajek czy płatków śniadaniowych.

 

Goście chętnie zostawiali swoje opinie w ostatnim roku dla 5 reprezentantów badanych sieci hotelowych w takich serwisach jak: Booking.com, HRS, TripAdvisor, Google+. Oprócz menu, oceniana była także atmosfera hotelu.

 

 

Podsumowanie

 

87% gości hotelowych korzysta z oferty śniadaniowej a 95% hoteli oferuje śniadanie w formie bufetu szwedzkiego. W bufecie śniadaniowym znajduje się średnio 20-80 produktów (choć zdarzają się hotele oferujące ich ponad 100!). Intensyfikacja podróży biznesowych i turystycznych, a tym samym wzrost zainteresowania ofertą hotelową pozwala sądzić, że coraz więcej osób potrzebuje kompleksowej usługi w postaci BB. Śniadania to element usługi hotelowej, który w najbliższych latach wciąż będzie się rozwijać. Raport Śniadań Hotelowych pokazał, jaki poziom usług oferują największe sieci hotelowe, które dyktują trendy na rynku.

 

 

Źródło: materiały prasowe

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń