Do góry

Newsy

Jak przygotować dobrą owsiankę?

Owsianka to dla wielu relikt dzieciństwa. Pół biedy, gdy towarzyszą jej dobre wspomnienia, jednak dla Tadków-niejadków to częściej koszmar porannych śniadań. Owsiankę jednak zjeść trzeba było, zwłaszcza w jesienne i zimowe poranki. A dziś? Dziś owsianka może być prawdziwym cudem o poranku...

Fot. 123RF/Picsel

Owies to jedno z najbardziej niedocenianych zbóż. W naszych sklepach najłatwiej dostać je pod postacią płatków, które, niestety, jemy zdecydowanie za rzadko. W dzieciństwie mamy zmuszały nas do zjadania owsianek, jednak okazuje się, że doskonale wiedziały, co robią. Zaledwie kilka łyżek płatków dziennie może zupełnie odmienić nasze życie, gdyż owies ma zbawienny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Każdy, kto choć raz doświadczy jego prozdrowotnego działania, z pewnością nie powróci do starych nawyków żywieniowych.

Owsianka - na zdrowie!

Płatki owsiane to źródło wszystkich składników, jakich potrzebuje nasz organizm. Talerz owsianki rano to potężna dawka węglowodanów - energia, białka - siła, i błonnika - lekkość.

Dzięki dobrze przyswajalnym zasobom witaminy B6, owsianka poprawi naszą pamięć oraz pomoże uporać się ze stresem. B1, w połączeniu z kwasem pantotenowym poradzi sobie ze zmęczeniem oraz rozdrażnieniem. Porcja żelaza i magnezu pomoże nam w zachowaniu dobrej kondycji na cały dzień, a kwas oleinowy ma działanie antyrakowe.

Co więcej owsianka jest dietetyczna, a to dobra wiadomość dla tych, którzy co rano smutno pochrupują dietetycznymi chlebkami. Tak samo ćwiczący na siłowniach powinni zapoznać się z nią bliżej. Najcenniejszym związkiem, dostarczanym przez płatki owsiane do organizmu, jest błonnik. Dzięki niemu, nasz metabolizm przyśpiesza i reguluje swą pracę. Sprawia także, iż znacznie dłużej czujemy się syci i nie mamy ochoty na podjadanie miedzy posiłkami. Zalety wysokobłonnikowych produktów powinny docenić przede wszystkim sportowcy oraz osoby chcące zrzucić zbędne kilogramy. Jednak zaletą błonnika nie jest jedynie usprawnienie pracy układu trawiennego. Dzięki niemu, w bardzo prosty sposób możemy obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi oraz zapobiec powstawaniu tzw. pasm tłuszczowych, które mogą doprowadzić do ataku serca lub udaru. Badania wskazują, iż niektóre substancje, pomagające obniżyć poziom cholesterolu nawet o ¼ występują wyłącznie w owsie. Udowodniono również, że ryzyko otyłości spada o 50% w przypadku dzieci, które regularnie jedzą owsiankę.

Owies pomaga także skutecznie obniżyć ciśnienie krwi oraz stanowi doskonałe źródło selenu, magnezu i witamin z grupy B, które sprawiają, że nasz układ nerwowy pracuje prawidłowo oraz zapobiegają przemęczeniu i uczuciu rozdrażnienia. Ze względu na obecność kwasu foliowego, płatki owsiane powinny włączyć do swojej diety również panie w ciąży. Ponadto, naukowcom udało się dowieść, że owies posiada także właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające, dzięki czemu mogą obniżyć ryzyko zachorowania na raka.

Reklama

Jak przygotować smaczną owsiankę?

Jej właściwości odżywcze przekonają bez trudu, a sam smak? O ten trzeba zadbać samodzielnie. Jeśli nie macie pomysłu na to, w jaki sposób urozamicić ten posiłek, nasi użytkownicy mają dla was kilka ciekawych propozycji. Oto niektóre z nich.

 

1. Nocna owsianka

Fot. FitSweet na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.


2. Rozgrzewająca owsianka

Fot. Justa_Kitchen na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.


3. Owsianka z jagodami

Fot. Justa_Kitchen na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.


4. Owsianka na kefirze

Fot. JagodzianaCoffee na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.

 

5. Owsianka piernikowa

Fot. AnalizaSmaku na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.


6. Kokosowa owsianka z żurawiną

Fot. Jolao na Smaker.pl / Aby zobaczyć przepis, kliknij w zdjęcie.

 

Zobacz, jak łatwo możesz zarabiać ze Smakerem. Kliknij!

Zarabiaj na swoich przepisach!

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń