Do góry

Newsy

Najzdrowsze kulinarne duety

Czy wiedzieliście, że niektóre produkty łączą się ze sobą lepiej niż inne? Takie zgrane kulinarne duety mogą bardzo pozytywnie wpływać na nasze zdrowie. Wystarczy tylko umieć je odpowiednio wykorzystać.

Fot. 123RF

Matka Natura zadbała o to, abyśmy wśród jej darów mogli odnaleźć produkty, które samoistnie poprawią nasze zdrowie i samopoczucie. Jeśli chcemy w pełni z nich korzystać, niezbędna okaże się umiejętność odpowiedniego łączenia pokarmów, tak by ich właściwości współgrały ze sobą, zamiast się wykluczać. Jakie kulinarne duety są warte zapamiętania? Oto kilka naszych propozycji.

Zielona herbata z cytryną lub pieprzem

Pierwsza z tych propozycji wydaje się być bardzo zwyczajna, w końcu cytryna jest jednym z najpopularniejszych dodatków do herbaty. Ale czy wiedzieliście, że takie połączenie nie tylko doskonale smakuje, ale również rewelacyjnie wpływa na nasze zdrowie? Dzięki witaminie C zawartej w cytrynie, przeciwutleniacze obecne w zielonej herbacie wchłaniają się nawet trzykrotnie lepiej. Dzięki nim spada ryzyko wystąpienia wielu chorób, w tym zawałów serca. A jak wpłynie na nasze zdrowie zaskakujące połączenie zielonej herbaty i szczypty pieprzu? Taka mieszkanka ułatwi nam walkę ze zbędnymi kilogramami. Pieprz, podobnie jak witamina C, ułatwia wchłanianie antyoksydantów zawartych w herbacie. Ponadto, tego rodzaju napój zapewnia na długo uczucie sytości, dzięki czemu uchronimy się przed nagłymi napadami wilczego głodu.

Otręby i jogurt

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego połączenie jogurtu i otrębów jest tak popularne wśród specjalistów do spraw żywienia i jest niemal nieodzownym elementem zalecanych przez nich diet? Jak się okazuje, nie dzieje się tak tylko i wyłącznie ze względu na walory smakowe takiego połączenia. Dodając otręby zbożowe do jogurtu wzmacniamy działanie naturalnych bakterii probiotycznych przez co staje się on zdecydowanie zdrowszy. Włączając go do swojej diety możemy poprawić kondycję naszego układu trawiennego i odpornościowego.

Wątróbka i...

O tym, że wątróbka zawiera bardzo duże ilości żelaza, które niezwykle wpływa na naszą odporność, wiedzą niemal wszyscy. Nic więc dziwnego, że jej jedzenie zaleca się wszystkim osobom zmagającym się z anemią lub niedoborem tego pierwiastka. Warto jednak zadbać o to, by wątróbkę serwować w towarzystwie produktów, które ułatwią przyswajanie żelaza. Co tworzy idealny duet z wątróbką? Wszystkie produkty zawierające duże ilości witaminy C. Możecie zdecydować się na tradycyjne połączenie jej z cebulą, a jeśli chcecie spróbować czegoś nowego, spróbujcie dodać do niej, równie bogatą w witaminę C, paprykę.

Jajko z dodatkiem chrzanu

Jak wskazują badania, jajka z chrzanem powinniśmy spożywać nie tylko w okresie Wielkanocy. To połączenie powinny szczególnie polubić panie, gdyż gwarantuje ono, iż długo będziemy mogły cieszyć się piękną i nieskazitelną cerą. Jajka zawierają w sobie aminokwasy odpowiedzialne za tworzenie kolagenu, którego produkcja jest dodatkowo pobudzana przez obecną w chrzanie witaminę C. Podobny efekt uzyskamy, łącząc jaja z różnego rodzaju zielonymi warzywami i ziołami - bazylią, pietruszką lub szpinakiem.

Brokuły w towarzystwie pomidorów

Słyszeliście o antynowotworowych właściwościach brokułów? Zostały one potwierdzone już przez wiele badań, dlatego też koniecznie wprowadźcie to warzywo do swojej diety. Aby najpełniej wykorzystać właściwości tego warzywa koniecznie sparujcie je z innym, które również zawiera dużo przeciwutleniaczy. Doskonałym wyborem będzie pomidor. Jedzenie tych warzyw razem, wzmacnia ich prozdrowotne właściwości i pozwala skuteczniej chronić się nawet przed bardzo poważnymi chorobami.

Awokado połączone z zieleniną

Aby przez długi czas cieszyć się dobrym zdrowiem, powinniśmy na stałe wprowadzić do naszego jadłospisu nienasycone tłuszcze roślinne. Ich cennym źródłem jest m.in. awokado, dzięki któremu zwiększa się wchłanialność karotenoidów, zawartych w różnego rodzaju zielonych warzywach i ziołach. Koktajl lub sałatka, w których składzie znajdą się np. awokado i szpinak mogą mieć zbawienny wpływ na nasz wzrok. Wszystko to za sprawa wspominanych wcześniej kwasów tłuszczowych oraz luteiny i witaminy A, poprawiających kondycję naszych oczu.

Oliwa z oliwek i pomidory

Okazuje się, że Włosi dobrze wiedzą co robią, jedząc smakowite bruschetty skropione oliwą z oliwek. Pomidory w takim duecie mają szansę na uwolnienie pełni swoich właściwości. Likopen - antyoksydant chroniący naszą skórę przed zniszczeniem - wchłania się znacznie lepiej w towarzystwie oliwy z oliwek, która również zabezpiecza komórki przez zniszczeniem.

Jajka zmieszane z brokułami

Mamy też doskonałą wiadomość dla wszystkich pań zmagających się z bólami menstruacyjnymi. Problemy te mogą zostać znacząco złagodzone przez brokuły połączone z jajkami. Badacze z Amerykańskiego Archiwum Medycyny Wewnętrznej udowodnili, że zjedzenie np. omleta lub jajecznicy z brokułami może również znacząco złagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego.


Zobacz też: Które orzechy są dobre dla naszego zdrowia? Kliknij!

Które orzechy są dobre dla naszego zdrowia? Kliknij!

 

Tekst: Sylwia Cisowska/Smaker.pl

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń