Do góry

Domowe porady

Dynia

Kilka ciekawostek o dyni

  1. Dynia jest popularnym warzywem jesiennym, pochodzącym z Ameryki.
    Zawiera dużo wody, jest też źródłem beta-karotenu i witaminy E. W miąższu można też znaleźć cukier, składniki mineralne: potas, wapń, magnez, żelazo, fosfor oraz witaminy C, B1, B2, PP. W skład oleju z pestek dyni wchodzi dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych.

    zdjęcie do 1 etapu porady
  2. Dynia ma działanie przeciwzapalne i podnosi odporność organizmu. Zaleca się jej podawanie przy trudnościach w oddawaniu moczu, problemach z pęcherzem moczowym i nerkami, gdyż działa moczopędnie. Ponadto poleca się ją osobą z nadciśnieniem tętniczym i miażdżycą, ponieważ obniża poziom cholesterolu we krwi.
    Istnieje wiele odmian tego warzywa (olbrzymia, piżmowa, olbrzymia), znakomitego dodatku do zup i potraw. Z powodu znacznej zawartości wody dynia gotuje się szybciej niż inne warzywa o twardej konsystencji, na przykład marchew czy ziemniaki.
    Jeżeli chcemy użyć dyni na zupę – krem, warto najpierw ją podpiec, zamiast gotować we wrzątku. Zachowa dzięki temu większą jędrność i bogatszy lekko orzechowy smak.

    zdjęcie do 2 etapu porady
  3. Dynia masłowa – piżmowa przymiotnik „masłowa” lepiej oddaje jej konsystencje i delikatny, lekko orzechowy rozpływający się w ustach smak. Zdrowe, młode okazy charakteryzują się jednolitą powierzchnią, bez pęknięć i przebarwień, jędrnym miąższem w soczystym kolorze i niską zawartością wody.

Autor: ElMar

Przepisów i artykułów: 238 Ocena: 2713

Dodaj poradę

Komentarze do przepisu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń