Do góry

Newsy

Delikatesy a supermarkety: co wybierają Polacy?

Mniej więcej dekadę temu pojawiły się w Polsce supermarkety, co wywołało burzę na rynku konsumenckim. Jednak obecnie małe sklepiki przeżywają drugą młodość.

Jak to się dzieje, co jest tego przyczyną i jakich wyborów zakupowych dokonują Polacy? Kupują w supermarketach, delikatesach, czy e-sklepach, takich jak Tesco czy Frisco? Opinie pokazują wyraźnie nowe trendy. Przeczytajcie jakie.

Potęga hipermarketów

Trochę ponad 10 lat temu w Polsce zaczęły powstawać wielkie hipermarkety spożywcze. Była to swego rodzaju nowość na rynku. Polacy przyzwyczajeni byli wyłącznie do lokalnych sklepów, niewielkich osiedlowych sklepików i zaufanych bazarków. Pojawienie się wielkich kolosów, w których ceny były znacznie niższe niż w małych sklepach, spowodowało lawinową rezygnację z codziennych, mniejszych zakupów, na koszt kupowania większej liczby produktów podczas jednej wizyty w dużym sklepie.

Małe sklepy - wielki comeback

Moda na ekologiczne żywienie i zdrowy tryb życia sprawiła, że swoją drugą młodość zaczęły przeżywać małe sklepy. Ich właściciele wyczuli niszę, oferując swoim klientom produkty ekologiczne, od lokalnych przedsiębiorców i te wytwarzane w niewielkiej ilości. To małe sklepy zaczęły przyciągać na nowo klientów, bo dostarczały coś, czego nie oferowały duże sklepy sieciowe. Dzięki temu wielu z nas płaciło więcej pieniędzy za zakupy w małym sklepie po to, aby mieć wyszukane, zdrowe produkty w lodówce. Jednak robienie zakupów codziennie i to znacznie droższych, bardzo negatywnie wpływa na nasz portfel i wolny czas.

Trend czy dobry wybór, czyli zakupy online

Odpowiedzią na potrzeby młodych klientów stały się więc zakupy w e-sklepach, takich jak na przykład Tesco, Piotr i Paweł, Auchan czy Frisco. Opinie na temat zakupów online i jakości usług tego typu sklepów można znaleźć w Internecie. W dobie rozrastania się sieci wirtualnej, oczywistym było, że pojawią się zakupy online i że zyskają one wielką popularność.

Obecnie sklepy w sieci robią istną furorę i wygryzają tradycyjne sklepiki. A to dlatego, że oferują coś, czego nie mogą dać klientom inne, stacjonarne sklepy - dostawę do domu, możliwość indywidualnego doboru czasu dostawy, wygodne dokonywanie zakupu bez wychodzenia z domu, atrakcyjne ceny i zniżki oraz dostęp do e-sklepu przez 24/7. Tak robią delikatesy, typu Piotr i Paweł, Tesco czy Frisco. Opinie pokazują, że oferta sklepów jest bogata i dostosowana do potrzeb różnych klientów, a dostawy są ekspresowe (nawet tego samego dnia co zamówienie). To wielka wygoda robić zakupy w ten sposób, dlatego właśnie sklepy spożywcze, oferujące dostawy do domu, to najnowszy trend rynku.

Wybieramy to, co tanie, wygodne i wysokiej jakości

Co najważniejsze, Polacy decydują się na zakupy już nie tylko w sklepach, które oferują najtańsze produkty, lecz w miejscach, których atutem są zarówno atrakcyjne ceny, jak i dobrej jakości produkty spożywcze. Chcemy być zdrowi, jeść pożywne posiłki bez konserwantów, dlatego coraz częściej każdy wybór produktów żywieniowych powinien być przemyślany. To dobry znak, pokazujący kierunek rozwoju upodobań polskich konsumentów.

Polecane przepisy

Zobacz więcej

Komentarze do artykułu (0)

Dodaj komentarz

Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe
Bądź pierwszy. Napisz coś miłego!

Ostatnio komentowane przepisy

Rozwiń Zwiń